onsdag 29 maj 2013

29 maj

REGNIG DAG 

Oj oj vad det regnar

Ja  varannan-dags-väder har det delvis varit ..  I går var det så fint så jag tog två promenader .. en på förmiddagen .. då jag var till apoteket .. för mina ögondroppar var nästan slut ..
DOM MÅSTE  jag ta varje dag ..

GICK förbi Biblioteket på hemvägen ..

DÄR var det utställning .. barn från en 5-te-klass i en skola i stan ..
JUST här är det några väskor  och några figurer..

Här är några av alla tavlorna .. så duktiga våra barn är..

Så på eftermiddagen .. kunde jag bara inte låta bli att gå ut.. solen sken 20 grader då ..
ÅN från två håll vid denna breda bro som är där .. Den första och sista är samma bild..
Står ofta där på mina promenader .. så mysigt att kolla där ..

Innan jag kom så långt  gick jag förbi ANNA LINDS PLATS ..
Där satt denna kaja på muren som är där .. tulpaner är nästan utblommade ..
undrar vad som kommer där sedan i år..
ALLTID SÅ FINT DÄR  så fortsätter jag min lilla promenad

 
DENNA blåa blomma .. nån låg sort är där vid magnoliaparken ..
Så är AKLEJORNA på gång .. många färger .. men bara små knoppar än ..

FORTSÄTTER att gå utmed ån .. Undrar vad denna sädesärla gör ..
ska ta nåt som flyger kanske ..

I ett träd sitter denna stare och sjunger för full hals..
men inte lätt att ta kort med alla grenar som är där .. och solen skiner.. från fel håll..

Ja då har jag gått runt .. på bron där jag var nyss .. såg jag förbi här .. på andra sidan där borta gick jag för en kort stund sedan ..
DET bruna där.. det stubb-liknande .. ÄR STATYN ASK O EMBLA ..

Då fortsätter jag att gå .. väldigt lummigt är det .. fåglarna kvittrar .. flyger förbi .. borta lika fort som dom kom .. Så MITT e mot PELLES LUSTHUS utmed ån .. växer det lite Lupiner.. knoppar bara nu .. och en del andra växter som jag inte kan namnet på .. så denna HUNDKEX .. det fanns det en hel del av ..
JAG fortsätter .. går på baksidan av restaurangen som är där ...
och kommer upp  vid Storhuskvarn ..

DÄR är denna skrattmås på räcket som är där vid en av dammluckorna ..
JAG bockar mig ner .. för att få denna inramning

Fortsätter utmed ån bakom skolan som är där..
KOMMER upp  på Storgatan .. vid Stadsbron .. nu går jag hem ..
går till baksidan av huset .. tar kort på SYRENERNA som blommar där
DET blev den bilden med knopparna ..

Så var jag då hemma .. det blev matdags .. lite slö i går.. så det blev två varma smörgåsar med herring på.. så ost på det .. in i mikron .. så gott ..

Så blev det tv-kväll . med vad det nu var då .. Bigges loser kl, 21,00 tittade jag på..

Så blev det några kvällsmoln tagna ..
FÖRST detta .. kl, 19.00
SÅ detta 21,15 .. SEDAN blev det lite koll på datorn  innan jag kröp ner i sängen

NU sitter jag här och lyssnar  på regnet.. som för tillfället har lugnat ner sig ..
OCH så väntar jag tills klockan blir två .. då kommer städhjälpen ..

När jag sitter här ringer telefonen ..
MIN SYSTERDOTTER kommer från KATRINEHOLM ..
Så det blir en eftermiddagsfika .. medans det städas..
KAN ju bara inte låta bli att ta emot henne .. hon kommer inte så ofta..
DET var nån dans vid 4-tiden hon skulle på
TREVLIGT MED BESÖK::

HA EN BRA DAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar