tisdag 11 juni 2013

11 JUNI

Måndag  .. Tisdag

Tisdag i dag ..

SOLEN SKINER .. svaga vindar ..

DAGENS CITAT:
Det högsta är inte att aldrig falla, uatn att resa sig efter varje fall.

 
I går var det fönstertvättar-dag .. det tog lite längre tid än vad jag hade räknat med .. ok.. killen var noga.. kanske lite för noga ..

3½ timme .. när jag hade räknat med 2 timmar .. ja så kan det gå..

Här tar han rumsfönstret från utsidan.. via balkongen ..

DET var då det.. men tiden.. jag visst kan man vara noga.. på olika sätt..
RENT blev det...
Efter det gick jag ut en stund .. i går.. NU har jag beställt ny TV .. den kommer på fredag om allt går som planerat .. då kommer killen och hjälper mig att montera den .. sedan tar han med sigden gamla stora tunga saken och kastar den åt mig.. 
SÅ kom jag på ..  Yngsta barnbarnet tar ju STUDENTEN DÅ.. men det är på em .. och tv-en kommer på fm.. så det ska nog gå bra med det..
TOG en lite Å-Promenad  .. efter fönstertvätten ...

Aklejorna blommar nu vid magnoliaparken ..


Så tog jag åkanten hemåt.. i hopp om att se några andungar ..

FÖRST några ettriga kanadagäss .. 3 ungar var det där..


JAg fortsätter.. går förbi över Storgatan .. tar nästa del av ån ..
JO ..  där var några andungar .. men på andra sidan av ån ..
Men ..........

dom är där..  Svårt att se dom i den starka solen som skiner mot vattnet ..
men dom är där.. Så jag har sett dom ..

VID ett av husen jag gick förbi.. satt måsarna högt där uppe och spanade.. ..
där hade dom kollen ..

Så går jag bort till KARIN .. en stund .. Lasse var ute en sväng.. Så vi har vår SNACKSTUND för oss själva Karin o jag .. I dag vill jag inte ha nåt fika.. klockan är nästan 16,00 .. det blev en senare promenad i går än jag brukar ta .... bara för att fönstertvättaren tog sån tid på sig..

SÅ I dag tisdag .. BLÄ  blä.. Kylskåpsdörren står på glänt .. DEN har varit lite dum ett par dagar .. jag vet inte varför.. men den har inste stängt sig helt några gånger .. och jag måste ha missat det i går kväll..


FULLT med is i övre delen .. STÄNGDE AV .. plockade ur allt.. så det ska tvättas rent nu ..
OJ vad mycket prylar man har i ett kylskåp..

Bänken full nu med matvaror från kylen ..

Är det inte det ena felet .. ja då finns det andra .. UNDRAR varför dörren har strulat .. om det bara är jag som slarvat .. MEN varför då .. JAG tycker jag har gjort som jag brukar.. sakerna står som dom brukar .. Så  NU återstår att se .. om det är fel på mig eller DÖRREN ..

JA då har det tinat i kylen nu .. Medans jag suttit här och skrivit .. denna blogg 
 Så då ska det torkas rent.. sedan köras igång igen ..
Så kanske det kan bli en promenad idag lite senare..

HEJ SVEJS DÅ ALLA VÄNNER FÖR DENNA DAGEN..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar