måndag 24 juni 2013

24 JUNI

 Måndag


SOLIGT och VARMT är det

Tog en sväng till mina vänner Karin o Lasse .. först postade jag ett brev .. till min EX-MAN som fyller 70 år i morgon .. men han har sagt ifrån sig uppvaktning.. men ett kort kan han väl  få .. Anita .. min dotter fyller år samma dag .. så där ska det bli paj i morgon vid 17,00 .. så då blir det en busstur dit .. om inte min andra dotter är pigg från förkylningen.. för då kan det bli en biltur.. KANSKE.. ..
JAG  postade även ett brev till MIN HYRESVÄRD..  FÖR i augusti och september är det STAMBYTE i våra trappuppgångar .. fy attan 4 veckor ska dom hålla på i min lägenhet ..


Så jag tog ett kort och sände med.. för jag undrade om min hylla .. jag pratade med dom på telefonen .. innan .. DUSCH eller badkar .. det var det som var frågan .. fasiken .. inte lätt att veta .. Så här ser det ut nu .. i den hörnan .. där tvättmaskinen står..  DET får vi ta sedan ..

JAg tog en sväng på stan .. efter fikat hos vännerna .. 
lite kort blev det ..


Kanadagässens ungar växer .. men för tusan .. kom inte för nära..
jisses vad dom stora fräser då ..


SLAMSUGNING i gatan..
 DET kortet tog jag från balkongen innan jag gick ..


SÅ min potatsisblomma .. är spänd på om det blir några knölar i hinken ..


SÅ dagens moln . I skikt.. kan man säga att dom är ..
SÅG lite lustigt ut.. svårt att få fram det här


PÅ väg till Karin tog jag kort på denna fina ros i en rabatt
utmed gatan där jag gick förbi ...


PÅ balkongbordet hade Karin denna fina blomma


OCH två blomlådor som blommade så grannt ...


Utanför var det  vitt av bellisar ..
men när vi fikade så började dom klippa gräset .. runt huset..
så snart var dom borta ..



Så tog jag en sväng på stan .. dels till BUSSTATIONEN .. för att förnya några busskort .. då går man genom TEATERPARKEdär det är många fina lister med blommor ..
men inga kort.. fråga mig inte varför ..

Så på återgången .. blev det en sväng in på ÅHLENS ..
DÄR byggs det om till en galleria som ska heta  AXET ..

Skulle ha ett par BH-ar .. men inte hittade jag några .. som passade mig.. gick runt i några andra butiker ..

KOM hem med två tröjor .. från GINA TRICOT .. en med fjärilar.. den kostade 99 kr .. den andra .. dom låg massor i en enda röra .. 64.50 .. kostade dom.. det blev en tunn långärmad .. randig .. kan ju korta av ärmarna om jag vill .. 

Så hem .. nu var jag jättevarm .. 24 grader ute  ... 

TOG lite glass framför tv-n .. men där var inget att se ..
så jag satte mig här framför datorn i stället ..

HEJ SVEJS go vänner  .........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar