lördag 29 juni 2013

29 juni

Lördag


Oj vad tiden går.. bara en  dag kvar av denna månad.. sedan JULI
Gjort lite olika saker sista dagarna .. bakat banankakor.. det har varit födelsedagar ..
så har vännen varit här några dagar ..

I går Hämtade jag en hyrbil som jag ska ha över helgen ..
vännen åkte tillbaks till Finspång .. i dag ..

I går FREDAG var jag till ett äldreboende några mil utanför stan .. och hälsade på en 87-årig dam .. JAG hade med en bit av den goda kakan ..
I dag var jag till OXELÖSUND och hälsade på ett par av mina campingvänner ..
OCH bilen jag har lånat är så mysig att köra..

Här står jag parkerad i Tystberga ..  


På vägen från min bekant där.. så var denna söta kissen .. som låg så fint där vid kanten av slänten som vetter ut mot ett stort grönt fällt .. på andra sidan där är det en massa villor.. ..
så går jag till bilen och åker hem ..


INNAN jag åkte på besöket .. så handlade jag lite på LIDL..
måste ju passa på när jag har bil några dagar ..
Skatan satt så fint utanför bilen .. just som jag skulle ta kortet ..
JUST DET .. den flög ...


Här står jag på järnvägsbron .. på väg att hämta bilen ..
DEN gamla tvål -  och tvättmedelsfabriken.. finns fortfarande kvar .. men bara till namnet.. hälsocentrum är det där.. och en restaurang finns där också  ..
så hämtade jag bilen .. for till Lidl .. hem och lastade ur .. så till Tystberga 
DÄR var det en glad dam som fick besök ..
MEN hon mådde så där.. hade fått BÄLTROS.. så hon hade ont och det kliade på magen och lite på ryggen .. 
FY det vill jag inte ha.. för det såg så jobbigt ut..
MEN hon var så glad ändå .... Så hem .. efter att vi fikat och pratat ett par timmar ..

Då kom vännen en stund..
så åkte vi till hans föräldras grav och en del andra som finns vid KILA KYRKA

ETT gammalt kort får det bli .. tog inget i går ..

I DAG var jag så till mina vänner på campingen .. PÅ vägen dit var det Cirkus ..
på ett ställe straxt innan jag svängde av den sista biten ..

En lama eller .. så två trötta kameler ..
så fanns det en massa små hästar och en stor kamelhane också ..
men ville inte stå kvar.. stannade till och tog korten ..
där vid vägkanten ..



JAG sitter i deras förtält.. medan kaffet fixas..
sedan går vi ut till deras partytält ..


Hunden Lissie var där.. men lite plutt var hon i dag ..
Länge sedan vi sågs..

VI fikade.. åt av banankakan jag hade med.. pratade minnen .. och om bilen jag hade lånat..
och varför min bil blev så dyr att laga .. ja. ja..
man kan diskutera saker om och till i många olika lägen ....

Så efter våran pratstund.. gick jag ner till stranden en stund..

Inte  så mycket folk var där och badade.. några paddlade kanot..
som man kan hyra ..


Inte så bra bild.. Men det är en bofink.. som var där ..
vid vägkanten innan stranden ..


På vägen från stranden tog jag dessa kort .. Skogens bergknallar ..
Havetskälla.. restaurangen bakom träden och i framkanten en dåligt skött minigolfbana ..
Så mina vänners husvagn .. nu sitter jag i bilen.. på väg därifrån .. snabbstopp och fotade ..


Så far jag mot hemmet.. men stannar vid båthamnen .. en liten ö finns där .. måsar var det där.. Så det glittrande vattnet .. båtarna .. några av alla som fanns där .. Så lite buskar där i kanten vid parkeringen .. där var denna nyponros med detta kryp ....
Så far jag milen mellan Oxelösund och Nyköping ..
så stannar jag på baksidan av huset .. där är en platta där man kan stå ibland..
 i veckorna är det upptaget ..


GLÖMDE .. jag åkte en sväng i Oxelsöund for förbi LÄGET ett ställe vid hamnen ..
det mesta av hamnen är på andra sidan .. men det syns en del av kranarna där ..
det var en hel del vitkindade gäss där...

Denna välkommenskylt finns vid infarten till OXELÖSUND .. den blir ny varje år..



Så till sist var jag hemma .. en massa sparvar på gården ..
vår portvakt som vi har nu.. är dålig på att rensa bort ogräset..
Men sparvarna trivs där vid källartrappen .. där dett ogräs är..


Kamelhanen och en häst ..



NY järnvägsbro på gång i JÖNÅKER .. den byggs vida sidan om..
sedan ska den lyftas på plats.. på VÄG hem från KILA KYRKA i går..

I morgon .. kanske .. om vädret tillåter .. åker jag till den andra CAMPINGEN .. STRANDSTUGEVIKEN
där jag och sambon bodde i 20 år ungefär innan vi bodde dom sista 4 år en på Jogersö camping .. så 7 + 4 år sedan jag bodde där..
men hälsat på mina vänner då och då  där också
Så på måndag lunch ska bilen åter till firman ..

HA DET SÅ BRA nu go vänner

Strålande dag i dag .. lite blåsigt på eftermiddagen ..
Två trevliga dagar med bil har det varit.. Man måste ju få unnan sig lite extra ibland ..

2 kommentarer:

  1. Det var ganska bra att skatan flög tycker jag för då fick du ju en jättefin bild på den. Det är svårt att få bra bilder när de flyger. Och vilken skön stil kamelerna ligger ine mer. Ser mysigt ut.

    Bra att du haft en fin dag.
    Här har varit sol och varmt iag men jag har gjort lite nytta inne mest.

    Kram

    SvaraRadera
  2. JA kamelerna ..dom är mysiga.. I dag söndag har jag åkt runt lite här och där .. en annan camping besökte jag .. så till min dotter.. och så minneslunden .. så .. sill o potatis till mat med vännen .. som kom hit.. en stund på eftermiddagen .. i morgon måndag ska bilen lämnas åter.. en väldigt trevlig helg har det varit.. få se om det kommer lite bilder i morgon.. trevliga bilder på svalungar.. ska det bli då .. HA DET SÅ BRA

    SvaraRadera