lördag 15 juni 2013

15 JUNI

 

LÖRDAG

MED sol o blåst

I går var det STUDENTEN ..

I både regn och sol.. för min del blev det mest regn ..

JAG gjorde en egen lite studentskylt .. . men den regnade sönder.. som nästa allt annat .. VARFÖR skulle regnet komma just som det var dags för utspringet .. det kom några minuter innan.. MAMMA Anita står och stolt visar sin skylt för mig ..   MITT andra barnbarn var där i rutiga skjortan .. så en del andra släktingar till Martin ..
DET var mat för klassen vid Gästabudssalen .. trodde jag den hette .. men i tidningen står det Drottningkällaren .. så det kanske heter så ..
Så kommer dom första utspringande i regnet ..

STOLT MARTIN .. mitt barnbarn har tagit studenten  ..
han var så glad trots regnet ...
 PÅ enan bilden.. nåt bus på gång..

Mössan åkte på igen .. Så en bild med flickvännen och skylten ..
SÅ TÅGET .. det står jag på min balkong och tar .. jag får zooma för fullt. men det går bra ..
för skulle jag stå på gatan .. ja då skulle jag nog inte se så mycket ..
MEN vilken bil Martin åker med vet jag inte..

JAG kom hem som en dränkt katt .. kavajen kunde jag vrida ur.. Glasögenen fick jag bära i handen.. för jag såg inget för regnet .. tog 10 minuter att gå hem .. blöt var jag ju redan ... 
Så mitt onda knä.. både i går och i dag .. ingen större fara.. svider när jag kommer i mot det ... 
En trottoarkan på väg till slottet.. den var väl lite hög.. elle vad som hände vet jag inte... föll gjorde jag vid en refug ..  .. så lite .. men bara lite ont i höger handled också ..

Då tar vi dagens bilder.. från i dag .. balkongens blommor frodas ..
DEN nya tv-en .. blir bra bilder med kameran ..
Oscar var där just då. när jag gick förbi den nya apparaten .. dagens godmorgonvärd .. 


En vacker mås .. tog jag kort på i går på väg till slottet.. och studentfirandet..
då var vädret fint .. så kom regnet .. efter en stund hemma.. så blev det bra igen ..
VÄDRET var nyckfullt i går...

JAG var till Åhlens på förmiddagen i går.. just då var det BYTE av en stor glasruta ..
det är en stor stor ombyggnad där.. det ska tydligen bli en större typ galleria där nu ..


DAGENS MOLN ..ser lika dant ut på vilken sida av huset jag än kollar på ..
ok lite variation finns väl i alla dessa moln.. som är på himlen .. och dom rör på sig också ..
ändrar sig ganska så fort..

Ja det var lite från i går .. och lite från i dag .. LÖRDAG ..

DAGENS ORD PÅ VÄGEN: Det är en tillgång att glädjas åt det lilla.

 
HA EN BRA HELG alla VÄNNER

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Väldigt blåsigt i dag .. var ute en kort sväng och lämnade en massa visit kort och lite andra lappar som jah hjälper en tjej att göra..
    Trist att det ska blasa.. annars fint väder..
    MÅ SÅ GOTT

    SvaraRadera