onsdag 19 juni 2013

19 JUNI


ONSDAG

Varit till Hörcentralen


DET började med .. som jag trodde att det skulle bli .. dåligt väder.. Men vår herre skingrade alla molnen.. så när jag gick kl, 10.00 var vädret toppen .. förutom lite för mycket blåst ..
det tar runt 20 minuter lite drygt att gå till lasarettet ....
DETTA var framsidan 08.30 .. av mitt hus.. från balkongen .. som vanligt ..

Så travar jag då iväg .. efter att jag ätit frukost .. läst dagens tidning ..
Varit en stund i badrummet ... ögondroppar mm  som är ett måste

Bilagaor i dag .. sommarbilagan med allt som händer i sommar ..
den har jag kollat lite i sedan jag kom hem .. 

NU kan jag gå ......

Under järnvägen .. trodde det var stopp där i dag .. men fick gå där..
TOG den andra vägen hem.. senare ...

En bit efter att jag gått under järnvägen kommer jag fram och ser då lasarettet .. Så zoomar jag in så det ska ses lite bättre  .. KOMMER runt den stora gräsmattan .. där svänger jag utmed den ... Kommer så jag går innanaför alll husen .. en lång promenadväg är det där.. OCh på ett ställe ser jag den fina blomkrukan ..
Jag travar iväg den sista biten upp till huvudentren ..

Först den första gången .. ja den måste ju komma först ..  Svänger vänster .. en ganska lång gång där också ..  så upp en trappa.. för man får betala på öronavdelningen .. sedan ner en trapp  till hörcentralen ..
TUR att man inte är handikappad i benen  .. Och har alla sinnen i behåll ..
Men virrig kan man bli för mindre .. men jag har inga problem ..
Trappor finns det också som man måste ta ..

KOM fram till sist ..

Där ligger mina apparater och får lite högre ljud i sig ..

SEN så är det bara att trava samma väg hem igen ..
MEN då tar jag en lite annan väg .. men bara delvis ..
GÅR genom en Kyrkogård.. där det är så fint ..

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Förts lite KLÖVER .. just utanför lasarettets parkering..  så en  massa
prästkragar har dom lämnat på en liten bit gräsmatta på kyrkogården ..
Så molnen.. som nu inte var så många på himlen ..
KOMMER fram dit där jag nästan började ..  En liten holme mitt i ån ..
där är det alltid en massa änder och måsar ..


På staketet på den lilla gångvägen över till holmen är det en mås..
DEN är ju bara så  fin.. OCH inte skrattade den åt mig heller.. DEN var tyst

NU går jag en bit till innan jag kommer fram till en riktig bro.. men som numera bara är gångbro
VID FORS gamla ullspinneri ..
DÄR är  denna vackra lilla ärla på en av stolparna på bron .. och en mås blev det också ..

DETTA är en av dom finaste  småfåglar som vi har här i vår svenska natur ..  
.. den satt så fint där högt på denna stolpen ....


Denna kaja satt fint på en gren .. vid den lilla holmen ..

NU går jag en kort bit till .. går in till Karin .. lämnade ett par tidningar på vägen till hörcentralen .. HON frågade om jag hade ringt på förut..
NEJ .. då lämnade jag bara tidningarna.. för jag hade ju varit till hörcentralen sa jag .... ..
VILL du ha fika .. JAG ska ha sa.. KARIN .. ok ..kan ta en skvätt..
Så går jag hem efter en stund .. men går till ICA först .. ska handla lite mat .. när jag är där kommer jag på att RABATTKUPONGEN är kvar på bänken hemma .. då frågar killen .. kan du komma med den i dag .. jo då .. så jag får rabatten .. 5% alltid något.. Så det vara bara hem vända.. men det tar bara några minuter runt kvarteret .. LIKA bara att  det direkt ...
sedan  hem och plocka upp allt ..

NU ska jag göra ett bankärende .. via mitt kort.. för med POSTKODLOTTERIET måste man göra insättning vi sitt bankkort .. strular lika dant som sist .. vad är det för fel .. RINGER supporten ..
EFTER MYCKET om och men ... så får jag veta ATT det är batteriet i dosan som är slut..
DET HADE JAG INTE EN ANING OM .. det är ju bara på porstkoden.. sedan dom gjorde om det .. som jag anväder detta  . Så det blev en promenad till banken .. hem och testade .. jo nu fiunkade allt .. SÅ det var vart besväret.. för 200: i bonus var det..  .. det var därför jag ville sätta in lite pengar där.. gör det bara nån enstaka gång ibland..
NU är jag trött .. av allt spring som det blev i dag ..
Ätit har jag redan gjort.. SÅ nu ska jag läsa en tidning som kom med posten i dag .. sedan dagens tidning ska jag kolla lite extra i .. snabbläste den i morse .........

HEJ SVEJS FÖR I DAG .... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar