måndag 3 juni 2013

3 JUNI

MÅNDAG i dag

I går var det söndag
KANONVÄDER var det .. jag tog en promenad ..
Först åt det ena hållet i stan .. ner till Storhuskvarn och sedan förbi .
den sk Fiskbron

Måsen flög när jag kom .. den satt ju så fint där på en sten ..

Då går jag  upp mot stan ..


TAR kort på det fina gamla bryggeriet  .. där är det olika hantverk av olika slag ....

        KONST .. statyer .. kläder .. mm

JAG fortsätter över torget ..lugnt där i dag .. GÅR förbi biblioteket .. det som var där hade jag sett .. en skola som ställde ut sin konst
TÄNKER nästan gå till ANNA-restaurangen som ligger en bit från rondellen som är där en bit ifrån .. äta lite mat .. ångrar mig

 
NÄR JAG är nästan framme .. jo jag går förbi där.. fortsätter.. 

FÖR NU .. fick jag för mig att gå till det sommaröppna gamla fina kaféet
som är där ..e n bit bort utmed ån .. ett 1700-talstorp som några grabbar öppnade förra året .. nu renoverat ännu mer .. byggt till  .. gjort en massa fina lister  i gjutet betong  ..
LITE trögt att gå denna lite branta backen ..
går förbi waldorfsskolan straxt innan där .. där mina barn gick  i skolan några år..


FRAMME ..


Går runt lite .. ser denna fina rabatt ..


Inne där kaféet var förut.. där var det massor av hantverk ..


Sätter mig och tar en fika .. tittar på det gamla torpet ..


Sitter på altanen vid den nya serveringen .. så mysigt så ..


Mitt fika .. nån liten lagom stor rågbulle med ost .. JAG njuter där i värmen

 
DENNA fina stol är där bredvid mig .. vågade inte prova ..
för då hade jag nog fått ropa på hjälp att komma därifrån ..
för den var ganska så låg.. för mig ..


SKYLT OM STOLEN .. oj vilket pris..


HEMDAGS .. tå tar jag den nya rampen som dom byggt i anslutning till kaféet .. .. även handikappade kan komma fram där.. om dom orkar upp för den lite branta backen ..


VID en av vägarna upp .. man kan ta några olika..


Öppet visade dom tydligt .. att det var ..

DÅ traskar jag iväg hemåt .. varm var jag.. solen gassade .. TAR vägen över ån vid Perioden .. där kanotklubben tränar .. det kortet blev inte bra.. vattenstänk
GÅR förbi  smådjurs kliniken .. fortsätter över en stor parkering .. ser järnvägen .. och grannens koloni .. eller jag anar den bakom alla träden där utmed järnvägen  .. där i ett av husen bor vännen min ..
Fortsätter en bit till .. FRAMME hos Karin o Lasse .. ska jag eller ska jag inte .. söndag i dag .. JAG går in en stund och pratar med dom .. DÄR var det full fart med att plantera om blommorna .. dom hade satt två balkonglådor.. så då tog dom blommorna samtidigt.. när det ändå var  geggigt av blomjord..


Fint blir det ..

NU gick jag hem .. oj så trött jag var .. två timmar blev det ute i dag ..
JAG somnade framför tv-n .. sov så gott en lång stund ..

HEJ SVEJS ALLA GOA VÄNNER

5 kommentarer:

  1. Vilken promenad och vilken gofika,,,,,du njöt av dagen hoppas även denna dag blev bra...

    SvaraRadera
  2. JA det gjorde jag .. och nu NJUTER jag ändå mera.. för nu är vännen här..

    SvaraRadera
  3. Det såg ut att vara en trevlig promenad. Tjusig stol men som sagt, lite låg, vi ska ju kunna ta oss upp igen. Det var också fint med gummistövlarna i rabatten. Fint väder har vi också haft i några dagar så när som att det blåser en del. Det gör det de flesta dagar. Ha en bra kväll. kram/Anita

    SvaraRadera
  4. KRAMISAR ÅTER.. IDAG har det blåst som bara den .. NU har vännen kommit hem.. så nu ska vi han några dagar för oss..

    SvaraRadera
  5. Tack ska du ha. Jag gillar dina bilder också. Den med stövlarna var kul.

    Hoppas du haft en fin start på veckan

    Kram

    SvaraRadera