tisdag 18 juni 2013

18 JUNI em

HEJSAN ................

Tisdag em .......

 
VAR  till grannen en kort sväng .. då blev jag bjuden till hennes koloni ..
så det blev en fika där i dag ..

Vallmo


Vit pion


Scouch .. men stavningen.. samma visa varje gång..
NU vet jag .. SQUASH stavas det .. letade och fann


Gul Iris


Tåget for förbi när jag var där..


En pion-buske .. grannens lilla plätt
Lila Iris   och jasmin-buske



Efter kolonin .. tog jag en å-promenad .. Dessa ettriga gäss.. med sina ungar ..
då får man snabba sig förbi .. pappan och en unge till fanns det där


Så andungar .. står på Stadsbron  mitt i stan .. 3 ungar såg jag ..


OCH en  hel hög med måsar flög över .. där jag stod på bron ..
och bara kollade in läget så att säga..

HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar