lördag 8 juni 2013

8 Juni

 GLÖMDE


Visa i går


JAG såg denna HARE mitt inne i stan i torsdags på min promenad ..
JAG gick en gata .. haren kom en bit nedanför där jag gick UTMED ÅN ..
ANNARS hade jag nog blivit rädd ..
Men sedan satte han sig där en stund..
DET går en del folk där.. JAG tänkte nästa gå den vägen men ågrade mig ..
EFTER en stund kom en person .. då hoppade haren in i buskar och gräs där vid den omtalade ÅKROKEN .. JA undrar .. ska det bli bostadeshus med parkering under .. eller ska det bli park .. eller både och .. DET TVISTAR staden om  .. eller dom som styr där..

I går blev det en promenad igen .. 


HÄR gick jag .. på väg mot å-promenade. på en tvårgata .. OJ oj vad det snöade blomfrön i luften .. man ser en massa prickar i bilden ..
Svårt att få fram det bra.. men oj vad det for i luften där..


Då var denna bilden trevligare.. en nyponros .. vid åslänten..
ÅN ligger ganska långt ner just där.. JAG går gatan.. för jag ska fram till Kyrkan .. svänga vänster där.. till en tv-reparattör.. MEN han hade stängt då .. FORTSÄTTER .. till min dotters jobb .. hon var inte där just då ..
STÅR utanför i korsningen en stund .. jag hade ringt henne .. så nu ringde hon .. så vi sågs en stund där utanför..  hon var på ett ärende ..
JAg sa vad jag ville.. det var om TV-en jag ska köpa .. Så nu tror jag jag vet vad jag ska ha..

PÅ vägen dit.. tog jag kort på en vimpel ..
INTE jag som är sne

En vimpel mot den blå himlen .. och ett moln var framme då ..


DET finns en del gamla hus i stan .. HÄR har ..
eller om hon fortfarande har sin Atelje .. låter jag vara osagt ..
ANNA-STINA ÅBERG  Hållit till ..

GÅR förbi där lite då och då .. det tillhör mina promenadvägar ..

Även detta träd finns där på gatan .. det börjar blomma för fullt snart ..


NERE vid ån .. vid Fiskbron är det full fart på måsarna .. dom flyger ..
och fiskar.. men så svårt att få bra kort.... 
Så går jag hemmåt via TORGET .. lite kajor var det här och där.. 


En av fem stycken just där på gatan .. dom flyger och far..
när bilarna kommer .. så åter nere och plockar ....
Travars Storgatan hemmåt .. varit ute snart en timme ..
ska gå förbi ICA .. KONSTIGT .. mat måste man ha ..

Så handlade jag.. var hemma på gården .. OJ.. oj ..

DET har blivit ett hål på gården .. vid avloppet .. våra sopkärl står där.. och ibland stannar nån bil där en kort stund .. TÄNK om det händer nåt.. UNDRAr varför vår Portvakt inte satt upp en varning.. eller så har han inte sett det.. han är ju inte på kontoret alltid.... 

DET var det .. nu slutar jag för i dag ..

TROR JAG SKA GÅ PÅ PRINSESSBRÖLLOP PÅ EM  på tv-n alltså ..
SKa ta en kort sväng ut..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar