torsdag 6 juni 2013

6 JUNI

Torsdag i dag

SVENSKA FLAGGANS DAG
Sveriges Nationaldag

VAD hände i går ..

Lunch med vännen vid FÅFÄNGAN ..
Så en promenad... JAG gick till mammografin .. vännen gick hem till sig ..
Sedan blev det sill o potatis  till kvällsmat ..  lite senare kaffe med glass

När jag gick hem från mammografin tog jag vägen genom staden .. för jag hade ett ärende där.. Gick förbi torget och hemåt.. till tobaksbutiken .. skulle förlänga en KENO .. som jag trodde det var 25:- på.. Killen säger ..
JAG har inte så där mycket pengar .. vad då sa jag .. JA .. det är 4000:- säger han .. Då går jag till banken .. men dom klarade inte av att fixa det.. SVAGT .. så det blev en sväng ner på STAN .. TUR MAN BOR mitt i stan.. så ner till stan är en liten bit förbi TORGET .. lite strul på den tobaksbutiken som är där .. en gammal tant som trodde . biträdet lurade henne..
SÅ jag går till MIN BANK .. där tog det bara några minuter... så hade jag mina pengar ..
DET KAN MAN KALLA EN BONUS ..

HADE MISSAT att jag hade VUNNIT .. DET var trevligt.. Skattepengarna kom häromdagen .. så jag ska köpa en ny tv .. KAN VÄL SAGA ATT DEN BLEV NÄSTAN GRATIS .. för den jag ska ha kostar nästan 5000:-
NU när det blev denna KENO-VINST .. som jag inte hade trott jag skulle få

KUL cykel såg jag på stan.. på väg hemåt i går..

OCH dessa solfjädersmoln ..var där också

Bilderna kommer lite i fel ordning.. DENNA " KRÅKA "
eller vad man ska kalla denna fågelskrämma för .. var vid Fåfängan ..

SEDAN efter allt stressande för att komma hem i tid.. .. efter det lilla strulet på stan .. förbi ICA.. för att handla ett par saker.. Vännen skulle komma .. vi skulle äta kl, 16.00 hade jag sagt ..
men klockan blev nästan 5.. innan maten var klar ..

 
EN TREVLIG MATSTUND BLEV DET PÅ BALKONGEN
NU är det en ensam helg.. eller ett par dagar ,,  Vännen fick åka till Finspång.. dotterns hund hade blivit sjuk .. DOM kanske måste ta bort den.. så därför åkte han dit.. HON ville ha hjälp ,,

DEN här goa NALLEBJÖRNEN var utanför på gatan. när jag kollade ut från balkongen

NU säger jag HEJ SVEJS för NU

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera