lördag 1 juni 2013

1 JUNI


Värmen finns här i dag


För övrigt är det mulet nu.. när klockan är lite över 13.00 denna lördag


SOV länge i dag .. 09,31 tog jag detta kort ..
Så löste jag dagens korsord i SN och åt min frukost




 Efter det så gjorde jag mig i ordning för en tur på stan ..
KL, 11,00 skulle några skolar tävla på torget ..
Så jag traskade iväg då.. 


UTANFÖR  SPARBANKEN är denna grupp


PÅ torget fanns denna hoppborg i dag


JAG gick genom stan.. ner till TEATERPARKEN .. Nu var klockan 11,20 ..
VILLE se dessa härliga rabatter med alla regnbågens färger på tulpanerna som är där i år .. 
SÅ den POLKA-GRISFÄRGADE .... fanns en hel del lite här och där i dessa rabatter..
DET är så fint i denna park .. där finns Nyköpings teater ..
därav namnet skulle jag tro .. ..

Så går jag åter mot torget.. det är ganska så molnigt.. 
solen anas bara bakom alla molnen .. går in i några butiker.. 
men ute nästan lika fort..


JUST när jag var åter.. staplades det kartonger .. en trave ramlade.. 
eller om det var blåsten fel .. vet jag inte.. lite vindpustar kom det då och då ..

HUR det gick vet jag inte .. jag gick och tog en fika.. efter att jag pratat med några av utställarna som var där .. bland annat VIONORD .. som städar åt mig..
FIXAR-MALTE .. som hjälper äldre med bla att byta lampor mm ..
Hjälp-medels-boden var också där..
Så satte jag mig och tog en fika .. bredvid en tjej .. i min ålder.. som verkade bekant .. 
SÅ vi började att prata.. det tog en bra stund..
GISSA LEKEN .. vem var vi .. det var nästan så .. VI gissade på många saker.. där jag hade jobbat.. vad jobbade hon med  .. Så till sist .. när jag lämnade mitt visitkort .. Då började det gå upp ett ljus..  JO så var det .. vi träffades för drygt 6 år sedan via KYRKANS SORGESAMTAL ..  DET var ju för väl att vi kom på det .. för fy attan vad vi skulle ha grubblat annars

Så då blev det pratat om en hel del som skett dessa sex år.. hur det var med dom andra personerna.. vi var 4 i gruppen .. JO DÅ alla levde och mådde bra .. 
JAG har kontakt med två av dessa personer ..
VI gjorde lite små utflykter ibland.. NU när jag är utan bil kan jag inte gör dessa utflykter.. och en av min fd granne kan inte komma in i en vanlig bil heller nu.. hon är på ett äldreboende .. dom är nästan 20 år äldre en denna dam och jag som jag träffade i dag
MEN så trevligt det var då.. trots att vi hade vår sorg.. då .. 
visst sorgen finns delvis kvar .. men den är mera på distans nu ..

SÅ när vi satt där.. hon och jag ,, fikat var urdrucket.. så började det dugga .. 
så vi reste på oss...  gick åt var sitt håll ..
JAG skulle ta vägen förbi ICA ..
Så handla det jag skulle ha så hem.. nu sitter jag här en stund vid datorn

JAG fick min promenad i dag också ..

GÅRDAGENS BALKONGFIKA var jätte trevlig
DEN goda pajen.. men lite hård i kanterna blev den ..
SÅ en vanlig smulpaj hade jag också fixat till ..


SÅ gick mina vänner hem till sig..


JAG fick denna fina sjal .. för blommor visste dom att det fanns gott om


LASSE träffade en person på gården som han kände .. kramkalas blev det då .. 
HAN BARA är sån

HA EN BRA HELG...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar