fredag 27 december 2013

5 dagar kvar

 TILL DET NYA ÅRET
BILDEN är från förra året ... Nästan ett år sedan den togs
VID FORSBRON  .. 2013-01-16 -- 13,51  knäppte jag av kameran
 
ATT det snart är NYTT ÅR  kan man knappt fatta
FÖR det borde vara en massa snö ute .. men det är det inte ..
SÅ här ser det ut i dag .. 27 december  .. DIMMAN är tät i dag
 
 
Bordet nästan färdigdukat ..
SNART ska min dotter o måg komma på lunch ..
DETTA VAR I GÅR .. ANNANDAG JUL
Trevligt  var det .. Småprat ..
JANSSONS FRESTELSE .. så en RABRBERPAJ till kaffet en stund senare ..
 
NU kom bilderna  i fel ordning ..
 
MIN andra dotter kunde inte komma i går  ..
 
Så kollade vi runt i mitt "nya"  boende som är 4 månader nu .. om några dagar ..
MICKE hade inte sett det efter att han hjälpt till med att flytta in alla möblerna  ..
 
FÖR övrigt händer inte så mycket här ..
KOLLAR på tv-n  .. virkar kattmöss .. stickar tofflor ..
LÖSER KORSORD .. ett av mina stora nöjen
Fotar när jag är ute .. eller från balkongen .. men som vädret är nu är det inte kul att fota ..
 
I går missade jag en EKORRE som for förbi utanför .. inte kameran i handen då ..
Men så söt den var .. där den for iväg under några bilar  ..
Det ligger en skogsdunnge en bit åt vänster ..  så finns det en större skogsdunge åt höger.. men det är lite längre bort .. Men den kan nog springa så långt
Ser den dungen när jag går ut .. utanför  porten ..
 
JA HA .. då kommer vännen om några timmar .. telefonen ringde nu ..
Ett litet avbrott i skrivandet ..
 
HA DET SÅ BRA ..
HEJ SVEJS..
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar