lördag 7 december 2013

Snön

KOM  i går


Både på gott och ont .. DET blir ljusare   men halkigare elelr slaskigare om det blir milt ..
DAGENS bild med den delvis gömda julgranen ..DEn är bakom en björk  .. det blir så från min balkong  ........... MEN den lyser så fint på kvällen  ..........

DÄR ser amn den lite  i mörkret i går eftermiddag  och den nykomna snön .. OJ vad det yrde ..
Men jag har ju glömt att ta in min balkongmatta  ......... 
OCH det var klart att snön skulle yra in där 
 
FÖR ett par dagar sedan sände jag i väg en massa möss o grisar till LUFFARKATTEN i SÖDERTÄLJE  .. då fick jag en beställning på en brun och en rödvit gris.. SÅ då virkade jag det i dag på morgonen .. nu är dom i ett kuvert och ska till BORÅS .. KUL DOM är så poppis dessa möss .. och NU grisarna  .. som jag brukar göra till JULEN  ..
VISST är dom "lite" söta  ..
I dag har jag kört ut 200 visitkort åt en tjej .. nu ska dom bara skäras   i lagom storlek .. JAg har en pappersskärare .. men ändå lite småjobbigt  .. tar lite då och då  .. det är 8 på varje ark ..

Årets första SNÖPLOGNING  .. eller säsångens kanske passar bättre  .
Undra hur många gånger han får göra detta i år  .. den tiden som är kvar av detta år  ..

Då ska jag snart ta en ensam fika .. vännen skulle komma  .. ringde i går kväll  .. men i morse ringde han igen  .. Hans magsjuka hade börjat om .. han hade kräkts i natt .. Så då var det bäst att han höll sig hemma  .. för jag vill inte bli sjuk ..
TRIST  men så är det ibland  .. vi har ett par dagar på oss att ses i början av veckan .. innan han ska åter till Finspång  .. Så är livet  ..
det kan väl kallas att vi är SÄRBOS  .. eller kärlek på DISTANS .. delvis .. för han har en lägenhet här i stan  .. men vistas mycket hos sin dotter och sitt barnbarn  .. i finspång ..
LIVET är som det är .. vi lever det olika  .. men vi vill ha det så här  .. eller vill vi det ..
DET är som det är  .. och så får det vara  .. skönt med ensamheten ibland  ..

 DET var hans liv när vi träffades för  1 år och 7 månader sedan  .. men vi hade ju setts för många år sedan  .. närmare 52 år sedan  .. i vår ungdom .. då var vi bara kompisar ..
JAg bodde då i ett samhälle utanför staden  .. och arbetade hembiträde då ..
Så har vi setts lite då och då  .. när jag jobbade på OK bensin ..genom gemnesamma kompisar
Kompisar till honom  .. arbetskamrater då  till mig ..

LIVET tar olika vändningar  .. ibland bra ibland kanse inte så bra  .. detta är ett bra liv  .. även om vi inte ses så ofta som vi vill  ..

HA DET SÅ BRA  .. nu har jag helgen full med ARBETE  .  ska göra klart några tofflor också .. så skära visitkorten .. Så ska jag äta mat också  .. och en fika då och då 
DET brukar väl bli fika tre gånger på en dag  .. det räcker ..

HA DET SÅ BRA i morgon är det  ..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar