torsdag 19 december 2013

Disig torsdag

JA ha .. åter en disig dag

Men i går var det fint väder .. och då höll jag mig inne ..
FÖR ANICIMEX skulle komma och besikta i lägenheten ..  JAG sa .. vad har ni med fuktskador att göra .. JO vi gör sånt också .. inte bara ohyra  .. JA ja.. så kan det vara ..
DOM gjorde det dom skulle  .. DET gick ganska så fort.. 10,30 kom dom  ..



JAG hade ingen lust att gå ut.. trots det fina vädret  .. BÅDE FIBRON och huvudet var jag osams med .. så jag tog en liten tupplur  .. men den blev kort .. började småpyssla med lite av varje .. Letade fram lite klisterlappar .. hade flera ark .. sedan tiden i butiken .. sparade från då .. använt en del till ADRESSLAPPAR .. så nu skulle jag göra egna till mig .. FÖR dom gamla var ju fel adress på  .. ska beställa senare. . nya ..
Men det gick inte bra .. så jag slog mig ner framför tv-n igen och slöade lite ..

Vännen skulle komma ..  telefonen ringde  .. INGEN vän  .. förkylningen eller influensan hade börjat om  igen .. nu feber  .. JA ha  TRIST .. men inget att göra .. SÅ JAG kokar julkorven .. som vi skulle äta.. men jag måste ju ha mat .. Så äter jag den .. men potatismos blev det inget .. och korven sprack ..  det brukar dom göra när jag kokar dom .. för det kokar för mycket ..
JAG tar bort skinnet .. gör i ordning en tallrik åt mig ..
JA JAG VET .. man ska inte sitta framför tv-n och äta .. men jag gör det i allafall ..
GOTT var det .. så det blir REPRIS på det i dag till mat .. MEN det blir senare ..
FÖR OJ vad länge jag sov i dag .. frukosten blev   10,45 ..  MEN jag var vaken en timme  drygt vid tretiden i natt .. då satte jag mig framför datorn ..
VET att man inte ska .. MEN sedan somnade jag om .. sov läääääääääänge i dag 

När vädret ser ut så då kan man ju sova länge .. det blir ju inte ljust  .. på nästan hela dagen ...

Dom där klisterlapparna .. jo jag fick till dom efter mycket om och men ..  senare ..

 
I går eftermiddag tog jag en fika .. med en halv pepperkaka .. JO detta är pepparkakor..
TYSKA sådana .. 5 i en förpackning .. FICK det av min fd granne .. HON hade fått en hel KARTONG från sin BROR i TYSKLAND .. det får hon varje år .. I år hade även DOTTERN beställt en kartong .. så två kartonger .. med olika TYSKA pepparkakor hade hon ..
En del pepparkakor låg i så här fina kartonger med SAGOMOTIV  .. DOM flesta är med mörk choklad.. det gillar inte jag  .. men det fanns ett paket med ljus.. OCH det fick jag som julklapp av henne.. och dom är så goda .. 

I dag hade jaG nästan tänk ta en stadspromenad .. men NEJ NEJ inte i detta trista väder ..
Det finns lite anant att göra .. Har ett par paket att slå in .....

NU KOMMER en väldigt dålig bild .. tror det är en koltrasthona .. som kom flygande .. MEn i detta gråa väder .. blir det inte bra.. så är det lite för långt för kameran ..
 MEn det är så trevligt med alal fåglarna som är på INNERGÅRDEN
NU damp det ner lite post innaför dörren .. klockan är nästan 13,00 ..
Snabbkoll .. lite julkort och ett par brev .. SKA KOLLA DET ..  KLAR HÄR

HEJ SVEJS FÖR NU ..


 
 




2 kommentarer:

  1. Det är en koltrasthona. Pepparkakorna ser goda ut. Men jag ahde nog valt mörk choklad men alla tycker vi ju olika
    Vet inte om du får fler likadana svar från mig, jag har skrivit tre nu men de far bara iväg.

    Kram

    SvaraRadera