torsdag 5 december 2013

Dagens bilder

HEJ alla vänner här


Dagen började med regn o blåst då var klockan 9,00
NU är klockan 11,10 solen är framme ..


Koll åt höger solen skiner på trädtopparna och huset ..


Åt vänster ser det lite mörkare ut .. detta var för en timme sedan .

NU skiner solen från en nästan helt klarblå himmel ... med lite moln
MEN det blåser alldeles för mycket tycker jag ..


Åter en blomma på min LURVENTUSS-KAKTUS " mitt eget namn"


Så ser den ut i sin helhet .....

I dag ska jag ta en promenad ner till min fd granne ..
Handla lite .. sedan kanske om lusten kommer på em .. en limpa .
Med filmjölk.............
Vännen är kvar i Finspång .... HAN har åkt på influensan ..
JA det var det ..

SKA posta ett kuvert med dessa kattmöss o grisar .. till SÖDERTÄLJE ska dessa ...
Fick dom klara häromdagen ..
Det sista lite jobbigt .. ihopsyningen .. då jag har skadat min tumme

Aj oj .. så ont ett så litet sår kan vara .. jag slet av nageln ..
försökte limma biten .. men det ville sig inte .. så nu är det så här.. 
 
LITE svårt att ta .. men lite bättre i dag än i går ..


DEN andra handen är helt ok ..

Foto: 2012-12-07 såg det ut så här på Kyrkogatans baksida där jag bodde då .. Lite snö kan få komma  .. men inte så mycket.. 
LAGOM är bäst  .. men det kan man väl bara få önska sig ..
Så såg det ut för ett år sedan  .. då bodde jag på KYRKOGATAn nästan mitt i stan ..

DET VAR DAGENS noteringar

HA DET SÅ BRA ALLA GOA VÄNNER HÄR

5 kommentarer:

  1. Nu har jag skrivit här tre gånger men inget kommer tydligen fram. Provar i morgon igen. Det går bra på andra ställen även blogspot.
    Men det är fina blommor och kul kaktus, har aldrig sett en sådan.

    Kram

    SvaraRadera
  2. HEJSAN .. jag ser att du skrivit .. TACK för titten .. JAG har uppdaterat mi dator.. har explorer 9 nu .. om det ställer till det för dig.. MEN SOM SAGT jag ser att du skrivit ..

    SvaraRadera
  3. Hej
    Jag har samma så det ska inte vara problem.Hoppas komma in igen.Konstigt att det går hos alla andra. Men det ordnar sig säkert. Hoppas det här kommer upp nu så du ser att jag varit här

    Kram

    SvaraRadera
  4. Där satt den så det måste varit något annat jsut då.

    SvaraRadera
  5. JA nu är det två nya meddelandenn .. säkert nåt tillfälligt..

    SvaraRadera