onsdag 25 december 2013

JULDAGEN

REGNET VRÄKER NER

INTE kan man tro att det är juldagen .. MEN SE SÅ ÄR DET .. trist väder

 
Så här ser det ut i en vattenpöl nedanför balkongen klockan är nästan 12.. denna juldag
 
Julklappsljusen jag fick av Karin o Lasse med servetter.. LJUSEN passar bra där i hallen över alla juldagar som är  .. SÅ en brödkorg som kom med posten lite före jul .. men det öppnades i går.. FRÅN en BLOGGVÄN ..  HON fick en egenhändigt gjord almanacka av mig..
VI brukar prata med varandra på SKYPE .. riktigt trevligt..
PAKETEN innan jag öppnade dom i går.. JULAFTON lite före KALLE ANKA..
DEN blå sjalen fick jag av min fd granne  .. den är så fin .. men ingen bra bild på den där..
FÅR fixa till det senare..  HON hade inte slagit in den .. för jag var en dag tidigare hos henne ..

JAG köpte två amaryllisr på ICA för ett tag sedan .. den ena är så fin nu .. 
två knoppar till på g ..
Så  den andra som börjar att slå ut nu .. MEd julstjärnan där också i fönstret ..
 
SÅ mitt blåbärsris..
BLAD och blomknoppar i det .. plockade det en dag när jag var på väg hem från ICA genom skogen  .. DET kan man väl göra .. även om det är  i en skogsdunge i stan ..
 
JULKLAPPEN från bloggvännen  .........
 
MIN gamla brödkorg är lite större .. den är 23 år ..
GJORDE den då .. när jag var på REHAB i LÖT utanför STRÄGNES
HÄR är beviset på när jag målade den då
DET fanns en terapiavdelning där.. som vi fick göra saker i ..
Bla  .. gjorde jag den här  .. korgen då ..
 
RYGGEN är väl så där.. höften också .. det var därför som jag var där för att träna upp det ..
 MEN så några år senare fick jag även diagnosen FIBROMYALGI  .. om det var det som spökade redan då .. INGEN som vet ..
Jag klarar mig skapligt .. man får lära sig leva med vissa krämpor ..
MEN DET FINNS DOM SOM HAR DET VÄRRE
 
GOD FORTSÄTTNING PÅ JULEN ...

HEJ SVEJS FÖR I DAG
 
 
 

 
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar