torsdag 12 december 2013

Torsdag

 
Äntligen kom solen
 
Så skönt med sol .. men ändå inte riktigt glad.. för då blåser det ..
Men bättre det än snö .. och slask ..

DETTA blev dagens väderbilder..


SÅ lite av julen .. dörrkransen som hängt med i väldigt många år..
när jag gjorde den kommer jag inte ihåg.. .. lika så Hjärtana .. är ännu äldre ..

NU när jag flyttat så hamnade dom på lite andra platser än .. förr ..
Nu sitter två på toadörren .. för jag har ingen skylt där.. den blev kvar i förra lägenheten .. men ska fixa en efter jul .. HAR man bott i en trea i 32 år så blir det en hel del annorlunda när man hamnar i en tvåa .. där jag nu bott i snart 4 månader ..


KRÅKMÖTE i går när jag var till ICA ..
det var ganska skönt ute då fast det var grått och trist väder..


DET var för att kunna fixa knäcken som jag var till ICA i går ..
knäck med polka-gris-kross .. dom blev goda .. Ska ge bort denna omgång


Receptet och den färdiga knäcken .. men det saknas några bokstäver i kanten ..
men vill ni prova.. så tror jag nog ni klarar det ändå ..

DEN där SLICKEPOTTEN med termometer .. KÖPT på ICA MAXI .. för 99:- extrapris nu till jul .. DET BÄSTA REDSKAP jag nånsin köpt..

I dag Kommer städtjejen .. samtidigt nästan som jag ska på avslutning på Studiecirkeln ..
SÅ hon får städa ifred i dag .. förresten .. det får hon göra annars också ..
Men nu ska jag iväg efter en liten stund när hon kommit ..
Så hon får låsa och lägga nycklarna i brevlådan ...  

FÖR här måste man låsa när man går .. Det var inte så i förra lägenheten .. men tror inte jag låst mig ute nån gång .. JO en gång för väldigt länge sedan .. Men då fanns det en nyckel i butiken som fanns under där då ..

SAMBONS NYCKEL .. MEN kan vara bra att det är så här .. för då kan man ju inte glömma nyckeln .. som min FD GRANNE .. hon hade en nyckel hos mig .. men svårare nu .. när vi bor så pass långt ifrån varandra .. men jag har en nyckel ändå till hennes lägenhet ..
MIN dotter och min vän Har nyckel till mig om det skulle behövas ..

DÅ var det dags att göra i ordning sig själv och för att städtjejen kommer om en stund ..

HEJ SVEJS HA DET SÅ BRA ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar