onsdag 4 december 2013

Onsdag i regn

HEJSAN alla bloggare

Testar olika stilar

Verdandi  heter denna .. Gorgia är denna  .. ganska så lik den första ..
Ariel  .. Courier .. Helvetica ..  Times .. Trebuchet ..  Verdandi .. Gergia ..
Ser ganska så lika ut  ..

Inte så många att välja på  .. skulle vilja ha en mera likt skrivstil .. hittar inte det här .. Så jag kör den gamla vanliga ..  stor
 störst  ..Liten  .. Minst  .. oj den var liten  .. Normal  .. jo den är bäst ..
Lite lek bara i dag ..

Virkat  .. stoppat 30 blandat grisar .. och mest kattmöss  .. dom ska i väg till ett ställe  .. ska bara kolla upp adressen först  .. men så är det regnigt.. så jag tänker inte gå ut i dag  ..

Även om jag skulle behöva handla  .. för jag hade tänkt baka en limpa  .. och det ska vara FILMJÖLK i den .. JAG kallar den bakpulverlimpa .. men i en del är det  bikarbonat  .. det ska det vara i denna  .. och russin .. det var också  slut 
Föresten  .. så är min tumme ond .. så det går inte riktigt bra att jobba med den  .. SLET av en bit av nageln förra veckan ..  men biten satt kvar .. så jag har haft plåster på den  .. men den släppte ändå .. till slut..  hur man än gör så blir det inte som man tänkt sig ..
MEN jag fick i alla fall ihop mössen i dag ..
Visar den andra handen  .. mina naglar är rätt skapliga  .. ingen vän av att hålla på att fixa dom .. men gör så gått det går.. Högerhanden är lite sämre .. men naglar finns det där  .. den jobbar jag ju med .. så dom slits mest ..

REGNET på balkongräcket i morse  ..
om man nu kan kalla det i morse när klockan är nästan 10   på förmiddagen  ..
MEN för mig är det det  .. jag går ju upp vid nio-tiden ..
Så här såg det ut på bakgården denna regniga förmiddag   ...  då var klockan 09.06 ..

Vad ska jag mer göra i dag  .. jag virkar lite kattmöss  . går  lite saktare än vanligt med min onda tumme  .. skulle sticka ett par tofflor .. men det går sämre  ..
får vänta ett par dagar med det  ....

En maskin tvätt har jag fixat  .. så lite vettigt har blivit gjort i dag  ..
Så lite bankärenden  .. bra med datorn till det  .. När man kan det ..

JAG tycker synd om alla som inte har datorer  .. eller som inte kan eller vill  .. alla äldre  ..  VAR är  den gamla enkelheten  .. när man gick in på banken och tog ut pengar  ..

automater i all ära .. men för en del äldre är det inte så bra  .. rånrisken är stor där .. 

BÅDE BRA OCH DÅLIGT med DAGENS TEKNIK ..

JA ha  .. det var lite funderingar  ..  Lite tankar  ..

HA DET SÅ BRA  .. nu är det snart fikadags  .. Klockan är 13,30
Hittar ingen med rätt tid.. ingen lust att ta kort på min  .. HEJ SVEJS ..




2 kommentarer:

  1. Nu hoppas jag min kommentar kom iväg men jag kan inte se den. Går inte scrolla tillbaka heller

    Kram

    SvaraRadera
  2. DET felet har jag hft .. med att scrolla.. men det blev bra när jag uppdaterade till exp.9 .. JAg ser en kommentar som du skrivit .. HA DET .. FY det regnar här i dag igen ..

    SvaraRadera