fredag 6 december 2013

OCH NU ..


I går var jag till min fd granne på fika ..

här fint dukar hon .. alltid .. 
Denna trevliga dam som fyller 86 år dagen före julafton och har många järn i elden ..
simmar flera gånger i veckan .. på sommaren har hon sin koloni ..
så hjälper hon till i RÖDA KORSET .. sjunger i kör.. två olika .. bakar massor av godsaker ..
Hon är tyska i börden .. en underbart trevlig dam ........... fotar mycket gör hon också ..
så i går tittade vi på dom senaste korten hon tagit ..

Då när jag gick hem var det ett äpple i en häck ..
kom då att tänka på ett kort som jag tog förra året vid denna tid ..

Tänkte att kan det vara samma äpple .. men nu när jag ser bilden .. ser jag att det inte är det ..
Föresten ..det har ju inte legat nåt äpple där förut när jag gått denna vägen ..
men samma ställe ungefär ligger äpplet på .. hemväg från grannen i går ..
förra året på väg till Studiecirkel .. en bit ifrån där jag bor nu ..


Då var det snö på Kyrkogatan .. bodde där då .. för ett år sedan ..
NU bor jag på ORTVÄGEN .. då i går var det ingen snö ..

I dag har det snöat ......

På innergården ..


PÅ framsidan ..


Åter till gårdagen .. Portvaket skottade snö förra året .. i går lastade han SJ-pallar som är efter stambytet ... allt som har kommit .. nu ska dom bort ..
så är det inte snö .. så finns det annat att göra ibland ..


MIN balkong då .. men en dålig bild.. ville visa räcket jag hade då ..
det är mycket finare än det jag har NU ..
ser ute som en stenmur som ska stoppa nåt.. men det är ett räcke .. tur att det finns ..
FÅ se om jag målar det i sommar som kommer ..


i går tog jag detta kort .. för exakt ett år sedan .. då fanns det snö på balkongen ..
fick skotthjälp några dagar senare ..

SÅ mycket snö vill jag inte ha .. undrar om det kommer in så mycket .. för nu har jag tak över .. det hade jag inte då .. så hoppas att det inte blåser rakt in . 
då hade jag gatan utanför ..
nu är det björkar och en stor lekpark ..
DEL av innergården med en del av julgranen .. och första snön ..

HEJ SVEJS för i dag ..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar