måndag 2 december 2013

Måndag

Stadstur mm


Var på stan i dag  .. hade lite ärende här och där ..
TOG med mig en lapp .. där det var ett nummer på inlämnade kläder .. i en secoknhandbutik .. Vad snopen jag blev.. fick nästan 400:-  Hade rensat en massa innan jag flyttade .. det lönade sig .. kan man säga.. istället för att bara lämna till loppis.. och här skickas kläder som inte säljs inom en viss tid till behövande.. kommer inte riktigt ihåg vart ..
Så till min NAMNE för en pratstund.. så i samma hus.. fika hos KARIN .. det var när alla ärenden var klara .. Clas Ohlson där blev det en ljusslinga och  några clips att sätat fast dom med.. men dessa ska jag ha till mitt anslagssnöre ovanför skrivbordet..
OCH se det passade som jag hade tänkt mig..
SLINGAN på plats .. få se hur det blir i mörkret  ..
GILLADE INTE årets juldekoration över STORGATAN  .. ser tråkig ut utan några stjärnor..  MEN kanske att det ser bättre ut i mörkret när dom lyser  ..

HEMVÄGEn tog jag en lite omväg uppför ett berg .. då såg man vattentornet från en annan vinkel  ..
SVÅRT att se .. men det finns en julgran där uppe på taket ..
 

NU kom det i fel ordning .. detta är vid KYRKAN vid TORGET när jag var på stan  ..
JESUSKRUBBAN är där varje år .. med lyse när det är mörkt ..

Nästan hemma såg jag denna koltras bland buskarna .. innan sista svängen .. hemma ..

DÄR är batteriboxen .. ska ändra den sedan .. sätta  fast den på kanten av bänken som är där.. hade jag tänkt mig..
DEN femte knoppen är utslagen nu .. men ser mösrkare ut än dom andra .. men bilden blev lite  extra trevlig med skuggorna fran persiennerna ..
Så såg den ut förut  .. för ett tag sedan .. två av blommorna är vissna  .. men så kom den fina knoppen  som slog ut i går ..

Ja så var denna dagen snart ett minne blott  .. en hel del har jag fått fixat .. stadsturen .. lite småpyssel här hemma  .. nu ska jag virka klart dom där kattmössen  .. alla blir väl inte klara i dag .. men ta det jag hinner.. ingen panik med det  ..

HEJ SVEJS  .. den 2 december i dag .. men ingen snö än ..
 





 



3 kommentarer:

  1. Ser ut som om du haft en riktigt trevlig dag. Kram Anita och Revis

    SvaraRadera
  2. HEJSAN .. ja den var bra.. JAG HADE TUR MED VÄDRET .. för i dag är der uruselt..

    SvaraRadera
  3. Tack ska du ha. Det blir inte så mycket just nu, snällt av dig att titta in.
    Men ska väl snart vara igång igen.
    Sedan måste jag utforska området. Vet ingenting hur det ser ut här. Mer än ett jättestort centrum. Men det ska finnas parker och grönområden också, det är dem jag vill hittta.

    Ha det gott

    Kram

    SvaraRadera