måndag 16 december 2013

Måndag

Ny vecka på gång



I dag var jag på stan ..  I går regnade det  .. så då hade jag ingen lust .......
I dag firade jag min vän LASSE  som fyllde 83 år i går .. det var bra att jag inte gick dit då .. för dom fick 9 andra besökare .. och frun tycker det blir jobbigt med för mycket folk .. MEN SÅ BRA DET BLEV  .. barnen hade fixat allt.. MAT hade dom med sig.. dom dukade .. sedan diskade dom efter allt .. SÅ bra det var  ..

JAG hade gjort lite julgodis  .. som Lasse fick .. så fick dom var sin hemmagjord julklapp ..
INNAN jag var dit hade jag gått runt på stan  .. FÖRST FRISSAN ..
 
FÖRE men håret är tvättat ..   av tjejen där ..
Så är jag då klar   .. LIKA bra som det brukar bli  .. gått till samma i över 30 år .. men lite olika tjejer som klipper mig .. DROP IN DÄR ....

Efter klippningen .. gick jag ner på väster  .. frissan  ligger på öster .. PÅ väster hämtade jag ett paket ..  DHL .. HADE lämnat av det där .. tydligen gör dom det ..
JAG kollade även på JULGARDINER  ...  i en butik .. men  hittade inte det jag ville ha  ..
Så kollade jag hos optiken  .. MINA dataglasögon är trasiga i skalmen .. NYA kosta 1000:-
MEN ska ta med mina .. kanske hon kan fixa dom ..
PÅ nervägen mot stan tog jag kort på SPARBANKSHUSET med sina lysande STJÄRNOR .. men för ljust  .. så det syns inte bra  ..

SÅ gick jag förbi En restaurang för MEST äldre personer .. ett äldreboende ligger väg i vägg där.. KÖPTE 4 kuponger till min FD granne .. det ska bli en present  .. Både hon och jag brukar gå dit ibland  .. NU kan hon gå dit 4 ggr .. eller bjuda någon 2 ggr ..
HON fyller år den 23 december .. då är hon borta .. så efter allt anant var jag till henne en kort stund .. FIKAT hade jag nyss gjort hos Karin o Lasse .. han fyllde år i går..
MYCKET fyllande denna månad  .. MIN DOTTER fyller den  21 december..
Så är det några bekanta på FACEBOOK .. men dom firar jag bara där .. med en bild eller några ord ..  Paketet vägde nästan ingenting .. väldigt lätt .. men jag tog ändå BUSSEN hem ..
HADE gått runt nästan 3 timmar med fikat hos Lasse o Karin .. en timme var jag där ..
Vädret var mulet .. 7 grader  .. så det var ganska skönt  .. men ändå jobbigt att gå runt ..

HEMMA så låg det en del post innanför dörren ..
TOG högen .. la den på skrivbordet  .. det blev en snabbkoll först ..
Så hämtade jag min sydda JULPOSTVÄSKA.. elelr vad jag ska kalla den för .. den sydde jag RUNT 1970 .. så den ahr hängt med ett tag ..
SÅ här ser den ut.. den kommer fram när första julkorten kommer ....
HÄR hänger den under min ena stentavla .. samma krok fick den ..
med långt snöre gick det bra

HÄR ligger julklapaprna .. och där får dom ligga till JULAFTON  ..
LÄNGST fram  .. paketet som jag hämtade .. en massa spiraler som är till mina almanackor .. eller om jag vill fästa ihop nåt annat som jag vill binda ihop .. en massa bilder kanske ..

 NU är det kväll  .. 21,30 är klockan  .. JAG är trött  ...
Stickade färdigt tredje paret tofflor i kväll .. men nu blir det lungt ett tag .. för nacken tar lite stryk av stickandet  .. VIRKNINGEN av kattmössen går bättre   

TVÅ par kanske en granne ska ha  .. dom främre har jag stickat med en tunn brun tråd i .. på foten  .. TRE storlekar är det .. men tre storlekar i en  ... dom är väldigt töjbara .. och sköna .. och sitter bar på foten ..

HEJ SVEJS












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar