onsdag 11 december 2013

Onsdag

Gråmulet har det varit

Trist att snön som kom försvann nästan lika fort som den kom 
Varje morgon kollar jag vädret.. och noterar det i min TIO-ÅRS-KALENDER
TOG kort på den nu snöfria julkranen .. tänkte inte på att Blixten var på .. Det såg bra ut ..
                                     Tog ett kort till  .. JA ni får avgöra själva vilken bild som är bäst  ..

                DETTA var vad som jag såg denna morgon  .. INGEN SNÖ  .. TRIST ..
 
Så var jag ock handlade .. skönare ute än jag trodde..
SNÖGUBBEN sitter där uppe på taket .. inte tänkt på det förut.. eller så har den kommit upp på senare dagarna .. Men kan vara att jag kom lite från andra hållet i dag .. tog inte skogsvägen dit.. men hem .. den var inte så grisigt som jag trodde den skulle vara .. den tar 10 minuter kortare tid hem .. då ..
Väl hemma var det mycket att plocka upp .. många småsaker till JULGODISBAKET .. brukar baka lite och ge bort.. Få se hur det blir .. glömde ju blockchokladen .. men har lite kvar ..

    Så har dörrkransen kommit på plats .. på utsidan ..
 
PÅ insidan blev det några hjärtan .. båda dessa saker är ganska så gamla .. men hur gamla vet jag inte .. kommer inte ihåg när jag gjorde kransen .. men så länge den är hel får den hänga med.. Hjärtarna  dom hamnar lite var stans på olika platser varje jul .. NÅGRA på ytterdörren .. några på toadörren .. några sitter på ett gångjärn vid vardagsrumsdörren .. dörren där är i källaren .. JAG är lite ANTI mot dörrar inne ..

En kråka som spatserade på gångvägen utanför huset när jag var på väg till ICA ..

Det var  allt för i dag

HEJ SVEJS ..


2 kommentarer:

  1. Den första är ju bäst.
    När jag köpte min systemare ingick ett par timmars introdukstionskurs. Där fick vi lära oss att alltid blixt på när det är ljust men inte mörkt för då kommer ju blixten synas.
    Det stämmer verkligen bra. Har alltid blixten när det är ljust efter det. Även på mina andra kameror.

    Ha det fint. Själv är jag glad att snön försvann..

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ibland är blixten på .. för det motverkar i viss mån skuggor..
    JO den första är bäst .. Men snön är borta.. trist ..
    HA DET SÅ BRA .. halkan är mindre risk för nu ..

    SvaraRadera