söndag 22 december 2013

FJÄRDE ADVENT

 
HEJ
Börjar med dagens väderbild  .. från framsidan
VILL INTE skryta .. men jag gillade denna bilden .. taget genom grenverket på trädet som är utanför köksfönstret  .. men tar bilden från sovrummet..
 
VÄDRET är SOLIGT och MOLNIGT denna söndag  5 grader + ..
                            FJÄRDE ADVENT ..  NU DET SISTA LJUSET ÄR TÄNT



DENNA BILD på min amaryllis tog jag i går kväll  .. med blixt .. då blir det denna mörka bakgrund .. 
Flyttade den till bänken för att slippa få med fönstret  ..  nu på morgonen ..
5 knoppar har den ...
JAG gillar dessa blommor  .. har en till som är på gång.. köpte två för ett tag sedan .. som var lite olika långt gångna.. SÅ JAG KAN NJUTA LÄNGE  ..

I dag ska jag GRILGERA  skinkan  .. baka en banankaka ..
 SKA göra en JANSSONS men den gör jag juldagen tror jag .. för på ANNANDAGEN kommer min ena dotter hit  ..
DENNA JUL blir lite ensam ..  Men det  brukar gå det också .. inte den försat ensamma julen

HA DET SÅ BRA
HEJ SVEJS..

JULGRANEN .. egen bild .. men tindrandet har google fixat ..
Går inte att förstora den  .. kollar man noga ser man att ljusen tindrar ..
 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar