söndag 8 december 2013

söndag

Busväder

Minus  5 grader .. snöar nu  ..  mörkt är det ute .. klockan är snart 16,30 denna söndag ..
 
                                                      ANDRA SÖNDAGEN I ADVENT ..
                                                  NU VI DET ANDRA LJUSET HAR TÄNT

                                         LÖRDAGS eftermiddag 15.14 tog jag denna bild ..

                                  08.04 DENNA SÖNDAGS MORGON tog jag denna bild  ..

               .. men sedan kröp jag ner i sängen en stund till .. 1½ timme till noga räknat ..

I dag har jag slöat  .. men ända gjort lite nytta .. håller på att skära 200 visitkort .. dom kommer ur skrivaren med 8 kort på varje blad .. sen ska dom delas  .. det är lite småjobbigt .. tar lite tid..  
                    JUST nu kör jag en maskin tvätt .. strunt samma att det är söndag  ..

            VÄNNEN som skulle vara här i helgen är hemma och magsjuk  .. kräktes i går..

Klockan 10,01 tog jag kort på JULGRANEN  .. då lyste den fortfarande  .. TYCKER att den tänts ganska sent på eftermiddagen .. men nu 15,33 är den tänd .. exakt när den tändes vet jag inte .. men lyser fint gör den .. MEN jag har lite otur .. för jag har en björk mitt i synfältet  .. från min balkong .. men det får man väl ta .. allt kan ju inte vara perfekt .. när man bor så här ... 
.. JAG trivs det är huvudsaken  ..  Här är det många träd utanför  .. förut var det gatan ..
                                          ... BILD på JULGRANEN denna söndag 15,40 ...

                                                 ..................... HEJS SVEJS för nu ................




2 kommentarer:

  1. Det är så stämningsfull med alla ljus i fönster och på träd................

    SvaraRadera