söndag 15 december 2013

Söndag

NU är det tredje advent
Då vi det tredje ljuset tänt
 
 
 
MORGONMOLNEN som var klockan 09,10 är borta nu
NU vräker regnet ner.. klockan är 12,30
 
JAG har pysslat med lite av varje .... Slagit in både jul och presenter
Har  en bekant som fyller 83 år i dag .. men jag ska gå dit i morgon ..
Om det är bättre väder då ..
DÅ ska jag göra några ärenden på stan .. hämta ett paket nere på VÄSTER .
OCH handla en julklapp .. och om jag hitter en bra present till min dotter som fyller år den 21
 
TIll fd grannen har jag fixat en present.. hon fyller 86 den 23 ..
DET är många födelsedagar i december ..
Men firar bara med småsaker .. inget dyrt ..
FÅ se till DOTTERN .. men där blir det storkalas nästa år skulle jag tro ..
DÅ blir hon 50 .. OJ vad gammal jag kände mig nu .. JAG som bara är 25
HA ha ha ha ha  ha ha ha 
 
Nästan sä här trist är vädret ..  nej det är ännu trestare nu ..
 

JAG har matat diskmaskinen .. så nu gör den sitt jobb .. jag har städat här  ..
I går var det väldigt rörigt .. men orkade inte ta rätt på det då ..
JAG fixade lite julgodis .. MEN det blev inte riktigt som jag ville
 
LOLLOPOPS  .. mandelmassa med apelsinsmak .. rullat i choklad .. men  dom fastanade på enderlaget och gick sönder lite .. när jag skulle plocka  ner dom i en burk i morse ..

HOPPAS smaken är bättre en hur dom ser ut  .. detta är några av dom 25 som jag rullade .. det stog 20 i receptet .. ändå lite stora i mitt tycke.. men några sk bli present ..
 
Gör ofta eget godis och ger bort .. eller bakar något.. NU till jul blir det julgodis..
 
HA DET SÅ BRA ..
HEJ SVEJS ..


 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar