tisdag 10 december 2013

SÄMSTA

Tänkbara väder i dag

Snön som kom häromdagen regnar bort nu

I dags skulle min älskade MIRRE KATT ha blivit nästan 24 år ..
10 år i dag sedan han for till katthimlen ..
bara 10 år gammal ..

HAN kunde leka Surikat .. När han såg något i mörkret .. DÅ vid husvagnen ..
I går var jag på stan .. hade sällskap med vännen hem ..
då tog vi en väg genom ett villaområde som ligger här i närheten ..
DÅ mötte vi en katt ..
HAN kom emot oss ...

Närmare och närmare ..

NU var han väldigt när ... MEN då .. HJÄLP ... vart ska jag ta vägen ..
så for han in vid en av murarna som var där.. satt där och kikade på oss ..
VI fortsatte den sista biten hemåt ..
DÅ var det sol och moln .. lungt .. riktigt skönt var det ..
MEN i dag .. FY ATTAN ..

DEN här var i närheten av vännens lägenhet .. STACKARN ska hänga så där..
Men .. men .. så är livet för en tomte ..

HÄR är vår julgran vår innergård .. fin där med snön på.. men oj..
den har regnat bort nu ......

I dag när jag kollade ut från balkongen var det flera skator som badade i snön .. satte kameran på INTERVALLFOTO .. det är några av korten på den ena skatan .. det blev nästan 60 kort på bara 4 tryck ..
RENSAT bort många ..........
Nu är jag trött .. detta väder tröttar mig och min fibromyalgi ..
PÅ tv-n är det bara om NOBEL-UTDELNING eller om MANDELA ..
Vännen är här .. så det har blivit lite mat .. fika och mycket prat .. så lite korsord .. för oss båda.. eller så virkar jag kattmöss .. dagen den går .. klockan är 14,00 och det är nästan mörkt ute ..

HA DET SÅ BRA alla vänner
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar