tisdag 17 december 2013

TISDAG 17

DELVIS ljusa moln

JA en del har ni redan läst  ..  men det blir lite så ibland

MEN mest grådisigt i dag .. Lite blå himmel kom på eftermiddagen ..

FÖRST var jag och handlade .. lekte min egen brevbärare .. Sparade 8 porton på det .. Satte på jul-brevmärken .. då såg det ut som vanliga porton .. Så gick jag runt till dom som bodde i närheten .. så till ICA .. kom hem med två stora kassar ..

I går var jag på stan .. FÖRST postade lite JULKORT .. Så till FRISSAN .. den ligger på öster i stan ... sedan vidare till en tygbutik .. på väster .. samma gata som där jag skulle hämta ett paket ..
HITTADE ingen gardin som jag ville ha ..
Eller det var nog mest priset .. men NJA inte nöjd med gardinerna heller ..
Fortsätter .. hämtar paketet .. Så vidare genom nästan hela stan .. tillbaks till öster .. Till en restaurang .. där mest äldre äter .. vägg i vägg med ett äldreboende .. Köper 4 matkuponger som ska bli en present .. till en 86 åring .. min fd granne
som fyller dagen före julafton .. Men först går jag och firar en 83-åring ... HAN och frun Karin bor i det gamla fängelsehuset .. som byggdes om för många år sedan .. det är lägenheter där nu .... FIKA där med tårta .. det var kvar sedan dagen innan .. då släkten hade varit där .... sedan in till en annan granne där .. inte hemma .. lägger julkort och ett paket i hennes brevlåda .. fortsätter till fd grannen .. .. lämnar present och julklapp där .. pratar en stund .. INNAN jag tar bussen hem ..
FÖR nu är jag trött .. nästan 3½ timme har allt detta tagit ..

LASSE fick lite julgodis i present .. sedan lämnade jag även en Julklapp där till båda .. OJ den dagen i går tog på mina krafter ..
MEN ville handla i dag då vännen kommer i morgon .. tänkte bjuda på julkorv och potatismos då .. så därför var jag till ICA ..
I dag var jag till en granne i 31-an .. på em .. det blev fika där..
JAG HADE STICKAT några tofflor som hon ville ha .. hon köpte två par .. ett som hon ska ge bort ..

Tre par tofflor ..


Fråga doktorn i går .. med Susanne och en kisse som var på besök ..


GRANNENS fina julkrans ..


I dag fylldes hålet som blev när det var en vattenläcka i fredags


DEN är på gång ..


Många blommor och knoppar i min LURVENTUSS kaktus ..

NEJ nu säger jag

TACK och HEJ för idag ...

HEJ SVEJS ...

 

2 kommentarer:

  1. Vad roligt med en blommande kaktus.Vill passa på att önska god jul........kommer att vara på resande fot eller kanske var det tass..............hoppas kunnalägga in bloggar ändå..........

    SvaraRadera
  2. JA.. den är fin.. jag har en till som brukar blomma .. men den är vassare .. visar den när den blommar ..
    HA EN TREVLIG JUL .. Jag kommer att vara hemma .. .. För det har ju varit sorg i familjen .. så det blir inte som vanligt i år.. det är två månader sedan .. men det var ju meningen att vi skulle vara där i år .. men så blir det inte .: DET var min exman .. men barnens far .. Så det känns ändå ..

    SvaraRadera