lördag 14 december 2013

LÖRDAG

 
REGN o RUSK

I går var jag till fd grannen på en god lunch . så det blev en kort stadspromenad ..
MEN den blev betydligt längre på hemvägen .. vädret var bra .. så jag tog å-promenaden hemåt ..
SEDAN en annan villagatan än den jag brukar .. måste ju utforska området .. i min närhet ..
och skönt var det

En som inte ville vara med på bild .. eller .. matdags var det ...


Så en talgoxe i ett buskage .. men det var inte lätt att få bra bilder ..


MAN kan ju se VATTENTORNET nästa var man än är i stan ..

men så här nära har jag inte varit .. jo en gång förra sommaren ..
DÅ var jag ända framme.. men kom då från ett annat håll ...
DÅ var vännen och jag på en promenad
NU i år har dom andra julgranar som lyser från fyra håll ..
JAG strosade runt där i villaområdet .. gick gatan fram .. svängde så jag
kom fram till min tvärgata ...

PÅ ett ställe fanns dessa Nypon.. men det blev en annan vinkel ..
upp mot himlen .. då jag inte ville ha en trist bakgrund ..


Här är en bild på vattentornet .. en dag för nån vecka sedan ..
från ett nytt håll för mig .. då .. ett annat villaområde gick jag då ..

JAG traskar på .. kollar mig runt .. kul att se hur olika folk har det på sina tomter .. I år såg jag en FÅGELKÄRVE .. inte sett det på länge .. men passade inte att ta en bild då .. ..
JAG fortsätter min vandring .. Så kommer jag då hem ..
DET sitter en lapp på PORTEN .. VATTENLÄCKA från 29 -- 51 .. jag bor i 35 ..
Så det blir till att hämta en hink i en tankbil .. för inte lätt att veta hur länge det ska vara ..
jag ser allt från balkongen ...

Tankbilen står vid den ena sopstationen .. ungefär mitt i där det är trasigt


Här är det arbete på gång .. och en del nyfikna ..

KLOCKAN 22 ungefär kom vattnet åter .. men arbetet på gick till 23,30 ..
det fylldes åter en del sand skulle jag tro .. men det är fortfarande en stor grop där ute ..

DET kanske bara är lagat profesoriskt ..
DETTA tog jag på morgonen nu .. lördag ..

KOM på ... måste visa den goda maten jag fick i går ..


NÅN köttgryta med ris.. så gott


OCH hennes fina stjärngosse .. OCH ....................


JULKAKTUSEN ..........

DET var en bra dag i går ........... men ändå lite sur på mig själv ..  
FÖR jag hade inte hört min mobil .. ett SMS .. om ett paket .. och den hade pipit när jag var på väg ner mot stan .. såg det på tiden ..

OCH paketet skulle hämtas en bra bit ner på stan .. på väster .. jag var på öster ..
SÅG det när jag var hemma .. BLÄ så sur jag blev på mig själv ..
JAG har ju dålig hörsel .. så i trafikbruset hör jag inte alltid mobilen ..

MEN jag ska ner på stan på MÅNDAG .. hade tänkt att gå i dag .. men inte i detta ruskväder .. så fyller en bekant i morgon år.. tänket fira han i dag .. eller .. nu får det bli på måndag ... för i morgon söndag kommer hans barn .. då blir det folk ändå .. och det blir för mycket då .. för frun .. så därför brukar jag fira dom dagen före eller efter ..
HOPPAS på bra väder då ..

HEJ SVEJS för i dag denna rusk-dag ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar