onsdag 12 december 2012

12-12-12 dagens datum

12-12-12  DAGENS DATUM

I dag var det bröllop på tv i godmorgonstudion 12 st brudpar
som vigdes av Mona Sahlin

RobertWells spelade piano
Bingo Rimér fotade

Såg några av alla dessa par .. Vad tv kan hitta på

DAGENS VÄDER: Grått och trist i allt det vita .. 5 Minusgrader och blåst
DAGENS NAMN: Alexander och Alexis

ORD PÅ VÄGEN

NU snälla KUNG BORE kan du väl bli lite snällare
För nu är det jobbigt med all snö
Men det får inte bli en massa tö
Bara lite lagom väder
Så man slipper ta på så mycket kläder
Vindarna kan du glömma
Jag vill inte inne mig gömma
Jag vill ha sol och snöglitter
För nu jg inte gitter
Att i denna kyla gå ut
 Man känner sig slut
När man får pulsa i snön
Det är inte ditt fel
KUNG BORE
Det är dom som plogar
Eller skottar
Som inte all snö tar bort
Men snälla KUNG BORE
Bli lite snäll

Detta är inte en bra dikt men det var det jag kom på nu när jag satt här denna ONSDAGSförmiddag och funderade på om jag skulle gå ut eller inte
JAG skulle behöva handla lite ..

FÖR DET MAN INTE HAR I HUVUDET ..
DET FÅR MAN HA I FÖTTERNA

 Med andra ord . jag glömde ett par saker i går .. så kom jag på ett par saker .. jag behövde till julbaket .. gör lite julgodis som en bekant ska få i present .. för är man över 80 år så blir det inte så mycket sånt gjort .. jag tycker det är en bra present .. att ge bort lite kakor eller godis ..

Lite knäck och knäckstrutar

Nu får det bara bra för i dag ..
.. HEJ SVEJS ..


2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera