lördag 29 december 2012

TULPANER

Fick en vacker bukett i dag

TULPANER är det bästa jag vet .. så får jag en bukett i dag
FRÅN grannens dotter och hennes son
SOM tack för flytthjälp till grannen .. som fortfarande bor granne men i vinkelhuset ..
SÅ jag kan gå källarvägen om jag inte vill gå ut ..


TESSAN  Dotterns  hund  ..  NU är hon kelig även med mig
FÖR nu har jag träffat henne en del ..



INNAN jag fått denna vackra bukett så var jag och åt mat med vännen
HÄMTADE maten på en retaurang  .. där mest äldre personer äter ..
LIGGER intill  ett äldreboende  ..
NÄR jag var där ringde telefonen .. Trodde det var vännen .. men där trodde jag fel
DET var blomsterbudet .. lite fel det också .. för det var grannens dotter ..
SÅ när jag kom hem hängde en blomsterpåse på dörren .. SÅ TREVLIGT ..

MEN trevligt att gå .. VAR DET INTE ..

TRIST VÄGLAG


MEN ATT STÅ OCH TITTA PÅ FORSEN
Det var trevligt  .. GÅR denna väg ganska så ofta ..
då  står jag och tittar här .. IBLAND kort på nån mås..

Nu har det varit dåligt med måsar sista tiden ..
tror dom tycker det är kallt där

HEJ SVEJS




2 kommentarer:

  1. Vacker bukett,,,alltid roligt att få fina blommor.
    Ta det försiktigt när du är ute i halkan.

    God mat med vännen var väl inte fel...?

    Kram och God fortsättning ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. TREVLIGT .. jag tar det alltid lung.. men är oturen framme så är den .. DET går fortare än man kan ana...

      Radera