fredag 14 december 2012

SOL i dag också

SKÖNT att solen är framme..  

MAN blir mycket piggare då

Solen kom efter att jag varit vaken en stund

DAGENS VÄDER: Sol och moln -7,7 grader

DAGENS NAMN: STEN och Sixten

ORD PÅ VÄGEN:



I går var jag och grannen på en liten kort biltur
En knapp mil bara .. 
 MYCKET mera snö ser man när man kommer ut på landsbygden

Bilen är parkerad  .... Uppfarten till villan där vi var i går

SOLEN på himlen i motljus

 Från gärdet på andra sidan vägen där vi var  .....    OCH en bild från skogen där jag parkerade bilen på deras tomt där vi var  .. DOM bor nästan mitt i skogen .. men ändå med stora vägen alldeles utanför
 SNÖIGT staket vid tomtgränsen där vägen mellan Nyköping och Katrineholm går 
OCH ett snöigt träd Med en fågelholk som man knappt ser bland dessa snöiga grenar ..

SÅ här ska en vinter vara  .. MEN KUNG BORE är inte alltid så snäll   .. HAN sänder ner för mycket snö på en och samma gång  ..
IBLAND så blåser han stora drivor .. DÅ GILLAR jag inte KUN BORE

HA NU EN BRA  VINTERDAG 
HEJ SVEJS
DENNA gran klädde jag förra året med hjälp av ett fotoprogram

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera