söndag 30 december 2012

Dagens gärning

Eller hur man ska kalla det


JAG har varit och hjälpt min granne.. Limmat en låda
Limmat en kär gammal klocka i porslin som hon fått av sin far .. ett kärt minne
SATT upp klockan ..
Satt upp en almanacka..
NJA ändrat spiken lite bara för 2013 års almanacka är lite större än den förra som hon hade i köket förut .. Så pratat en del ..
SÅ fick jag med en NÅLDYNA som jag ska försöka laga ..
där är jag tveksam till om jag får bort pinnen som gått av 
ska i allafall försöka..

I MORGON ska hon och jag gå en promenad som STADEN annordnar

Karta och program för Nyårspromenaden.

NYÅRSVANDRING

TROR det är nytt för i år .. börjar 15,00  sedan går man runt ..
det är 2000 marschaller utmed ån
SEDAN avslutas allt kl, 17,00  med en ELDSHOW  på TORGET i stan
UTANFÖR  STADSHUSET
HOPPAS NU BARA ATT VÄDRET är skapligt

GENOM FACEBOOK så ser det ut att kunna bli mycket folk ..
DET är lite teater på olika håll . också

VAR till vännen förut i dag och käkade.. jag hade gjort en Rotfruktspaj ..
SOM jag tog med.. och lite sallad med tomater
pajen är så god tycker jag ..
DET är det här som blev kvar

TROR jag gar visat detta recept förut .. MEN det kommer en gång till

HEJ SVEJS





2 kommentarer:

  1. Det låter som en trevlig dag för dig i morgon. Hoppas vädret är med er.
    Här är det grått och disigt och snorhalt, ja idag var det bättre då hade de sandat. Men igår var det bara att stanna inne.

    Lycka till

    Kram

    SvaraRadera
  2. HEJ på dig.... JAG hoppas på bra väder.. det blåser .. MEn i dag ser man ljuset på himlen .. nu är kl, 09,20 .. nyss uppstigen .. så det hinner bli betydligt bättre får vi hoppas .. KRAMISAR

    SvaraRadera