söndag 9 december 2012

Adventstider

ANDRA ADVENT i dag

ANDRA ADVENT DÅ VI DET ANDRA LJUSET TÄNT

Väldigt grådisigt ute denna morgon .. 12 minusgrader är det ute ..












STÅR på balkongen .. KOLLAR gatan neråt .. oj vad dimman ligger tät över stan ..
KL, är 08,30 denna söndag .. 2 advent










Men en ½-timme senare finns det hopp om bättre väder  .. KL, 9.00












Nu är kl, 9.50 .. solen är framme .. och det ären del moln på himlen .. men kylan är fortfarande för mycket tycker jag ... 12,7













LITE moln från balkongen












MEN vrider man på huvudet åt höger så är himlen helt blå .. Så olika det kan vara ..
IBLAND är det många moln på baksidan .. går jag sedan till balkongen kan himlen vara alldeles blå  .. NÄSTAN så i dag ..








VAD SKA ske i dag ..
En maskin tvätt är i badrummet .. Så kanske jag ska baka några småkakor ..
MEN bara kanske .. för jag måste ha lust ..
ELLER så ska jag fortsätta sticka .. på en mössa som jag började på i går .. få se om den blir färdig .. eller om jag kommer att repa upp den .. flera färger .. och det var länge sedan jag stickade med flera färger på samma gång  ..

NU får det vara bra för nu ..
HEJ SVEJS
GO VÄNNER

MIN lilla tomte jag stickade förra året
Han sitter på ett skåp i ena lilla rummet .. där har han suttit sedan förra året ..
NU ska han snart få komma ner på fönsterbrädan igen



2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera