tisdag 11 december 2012

Blåsig tisdag



Men i går kom solen fram en stund

Då passade jag på att gå ut ...

Så jag gick till Apoteket .

Mina ögondroppar var nästan slut . Och dom får jag inte vara utan .

FÖR jag har både lite grön och grå starr .. JA sånt kommer på ålderns höst ..

Efter stads turen  .. när jag kom ut från apoteket .. då var solen borta .. och snöade gjorde det .. men jag måste ju hem .. så det vara bara att knalla iväg över torget ..

PÅ  vägen dit tog jag kort på ÅRETS JULGRAN

Även en bild över hela torget

 

Så tog jag vägen förbi biblioteket .. men samma utställning om gamla bilar..

Så jag fortsatte mot Gamla fängelset .. där Karin o Lasse bor ..

Brukar gå till Karin för en liten snackstund då och då .. MEN dom var nästan på väg till Lasarettet .. Karin skulle till Ögon .. PÅ vägen dit går jag över FORSBRON .. Stannade till där och tog några vintriga bilder



NU får jag inte till bilderna som jag vill 

JAG blir lite irriterad  .. när det inte går som jag vill  .. Jag har inte kommit in i allt det nya här på denna sida än .. Texten gör lite som den vill  ..
Så nu får jag prova mig fram .. var jag ska ställa in så jag får rätt ..
BILDERNA kommer inte heller som jag vill

Här är ett hundmöte jag fick  JAG brukar möta dom utmed ån ibland ..
Hon jobbar i samma hus jag bor .. på en tidningsredaktion . en gratistidning som delas ut i stan som heter Succè .. Hundarna är väldigt trevliga .. här kollar den ena på matte. när hon säger till dom att det kommer folk .. då ska dom vara nära henne ..

Pratade med med den nya portvakten i går .. DÅ tog jag kort på dessa insnöade cyklar ..
Så en tur till ICA ..KOM hem med två kassar ..500 i pengar gick det kalaset på ..
MEN saker jag behövde  .. Köpte några sillburkar till JULEN som kommer med fart nu ..
OCH en del annat som .. MAN MÅSTE HA .. Men en veckotidning var väl kanske onödigt.. men korsordet var ett måste .. NJA  det kanske det inte var .. men jag älskar att lösa korsord.. Så därför köpte jag en tidning  .. för att få lite annat att lösa ..

I DEN tidningen var det ett tips som ni ska få här ..
OM DET ÄR BRA ELLER DÅLIGT ,, det får ni avgöra själva

Så tokigt är det väl inte

NU säger jag
HEJ SVEJS FÖR DENNA GÅNGEN




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar