onsdag 26 december 2012

GOD FORTSÄTTNING

I dag också

Samma trista väder nästan i dag  ..Men ganska så disigt ..
+ 1,5 grader

KAN vi glömma vädret för nån dag eller så .. för nu är det inte kul ..
Inte törs jag gå ut på balkongen .. tänkte nästan skotta där.. men det rasar från taket  .. och det kommer jag ner på min balkong .. Så i morgon får jag prata med portvakten .. så dom får ta bort det .. det som kommer från taket ska dom ta bort ..  det andra ska jag ta bort .. och det har jag gjort också  .. Men nu  törs jag inte vara där .. DET är så för när huset byggdes för många år sedan så tänkte dom väl inte på att det rasade på balkongen .. eller utanför ...
 NU ÄR DET SOM DET ÄR .. så bara att gilla läget.. eller inte ..

DAGENS NAMN: STEFAN o STAFFAN och ANNANDAG JUL

DAGENS ORD PÅ VÄGEN:



VAD SKA SKE I DAG  .. 
Vet inte .. JO vännen kommer en stund  .. få se om vi kan äta lite mat tillsammans i kväll

ANNARS blir det datan som får min uppmärksamhet .. lite då och då .. så tv-n  .. eller virkningen .. så har jag stoppat .. eller mera lagat ett par strumpor ..  Korsordstidningen ska få en koll också  lite då och då ..  men köpte en tidning som var lite för svår för mig ..
Så där tragglar jag lite emellanåt ..
TV-N  MYCKET repriser .. DEN står där  och pratar mest för sig själv..
Men det är inte tyst  .. när den är på ..

JUL - AMARYLLISEN börjar att slå ut  .. Kan bli en tvåfärgad..
LITE svårt att se just nu



HÄR är hela bilden till BAKGRUNDEN .. som jag gjort i PHOTOSCAPE
Ingen bild i mittpartiet.. det hoppade jag över .. det blev för mycket då ..
INTE riktigt nöjd .. så jag kanske gör om det igen om nån dag eller så ..
photscape har många mallar att använda med många småbilder ..
HÄR är det mesta  med rutor i mallarna ..
Måsarna tog  jag  KORT på i JUNI och JULI

 HÄR en annan mall ... med fyra bilder

JAG är ju lite fågeltokig .. och måsar gillar jag att fota ..
 JAG LÄNGTAR till sommaren igen ..
MEN inte MÅSARNAS SKRIK  
DET är mest när dom ska till att häcka .. sen är det ganska så lungt  ..

SOMMAR .. SOMMAR  .. vill jag ha  
Men gillar vintern när den är som den ska
LAGOM med snö .. 4-5 minusgrader och sol ..
DÅ trivs jag ..

HEJ SVEJS .. GO VÄNNER

 

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera