lördag 29 december 2012

Lördag i dag

Året  skrider med fart mot sista dagarna

Bara  två dagar kvar på 2012 ..
 SEDAN får man lära sig nya siffror 2013 
DET blir nog säkert fel några gånger 

 

I dag var jag vaken en stund vid kl, 06,00 Då hade tidningen kommit
KASTAR den på hallbänken .. var in på toan en sväng .. lägger mig igen ..
Kunde inte somna om .. Så jag går upp .. tar tidningen  .. sätter mig i tv-stolen  ..
Slår på tv-n  .. läser tidningen  .. Men oj så trött jag blev
DÅ hade jag varit inne vid datorn  ..
och satt på den och skrivit en kort notis på FACEBOOK ..
Men trötta jag intog sängen igen ..
och sov alldeles för länge tyckte jag ..
när jag vaknade för andra gången denna lördagsmorgon  ..
KLOCKAN var 10 .. oj oj .. tänkte jag ..
MEN vad då  .. INGEN annan än jag själv som bryr mig ..
Vännen ligger hemma och är förkyld .. näsan rinner på han

DAGENS tidning är läst  och  även korsordet är löst ..
 Saknar ett ord som jag bara ska kolla stavningen på

JUST nu håller den delvis på att töa bort .. samtidigt snöar det

HEJ SVEJS go vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar