lördag 15 december 2012

ÄNDRADE PLANER

BLEV DET I DAG x 2  

DET var vädrets fel 

JAG hade tänkt kolla lite på stan .. men det satte vädret stopp för ..

FÖR att gå på stan i snöväder med nästan full storm ..


DET hade jag ingen lust med


Så ringde min  granne och ville bjuda på mat på en restaurang här i närheten ..

Så vi bestämde att gå kl, 12,00 .. MEN vädret blev bara värre och värre ..

SÅ jag ringde ½ 12 och sa  .. vi kan väl äta hemma ..

HON hade inget som passade .......

Men det hade jag  .. DET blev lasagne .. så en sallad till det ..

BRA ATT HA lite i frysen .. Den lasagnen hade jag gjort  för ett tag sedan ..

Det passade bra

LASAGNE är gott



Efter det blev det kaffe och en tysk fruktkaka som hon hade med en bit av ..









Så efter det kollade vi på en massa bilder som jag tagit  . som hon var med på ..
OCH vinterbilder från häromdagen ..
Kollage som jag satt ihop i Photoscape


Sedan fixade jag en adressändring via datorn ..
Ändrade ringsignalen på hennes telefon  Hon är 85 är  Hör bättre än vad jag gör
Vi har likadan telefon ..

 EN DORO .. min står på det högsta ljudet .. hennes bara på ½ nu ..
innan var det på det minsta så jag förstår att hon inte hörde så bra .. när det ringde ..

FY ATTAN vilket väder det är ute 
0-gradigt ... blåser och merar regn än snö

DAGENS ORD PÅ VÄGEN:


DAGENS NAMN: Gotfrid

 Vad ska ske mera i dag INGENTING
ska bara slöa Kolla tv-n KAnske lösa korsord ..

FÖR min onda tumme gör att  jag inte kan göra det jag vill .. virka eller sticka
Bara att sitta här och skriva är inte så lätt som det brukar ..
när inte tummen funkar som jag vill

SÅ HEJ SVEJS för nu ..


UNDRAR varför en del bilder blir svart bakgrund på ..
Men så söt ändå .......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar