måndag 10 december 2012

MORGON

Måndag morgon .. nja förmiddag är det nu ..

Kl 7 är jag aldrig uppe..

JAG är ju inte så morgonpigg .. kl, är nu 10,20 ..

Frukosten och morgonbestyren är avklarade













Kl 9,00 snöde det lite .................................. en dryg timme senare vräkte snön ner

Bilarna på gården kl, 9 och en timme senare .. det är BUP som härbargerar i vinkelhuset som har sin parkering på gården ..




MIN älskade Ljusstake som är över 30 år .. exakt hur gammal den är vet jag inte .. då jag ärvt den efter min kära sambo .. Han gick bort för drygt 6 år sedan .. och den fanns när vi flyttade ihop för 31 år sedan  .. TIDEN går ..





En vissen Blomma från Fredskallan .. men jag gillar även den vissna blomman ...
Taget upp mot taket .. för att slippa få med en massa annat på kortet .. 











NÄR jag gick förbi tv-n så avslutades just morgonprogrammet .. sedan paus ..
Nu är det  EFTER TIO med MAULO






VAD ska ske i dag .. vet inte ..
HAR lite disk att ta reda på .. allt går inte att diska i maskinen ..

DAGENS VÄDER: Mulet och snöar minus 3 grader ungefär

DAGENS NAMN: Malin och Malena

ORD på vägen:
Men i dag är det snö ..

 I dag är det 14 år sedan min älskade MIRRE KATT fick sluta sitt liv

MIRRE  blev bara tio är .. Han var mera som en hund .. GICK i koppel .. Men han hade mycket bus för sig också ..


DET syns på denna bild .. vid husvagnen en dag .. för länge sedan ..








NU säger jag hej svej för i dag

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera