torsdag 20 december 2012

Stickat mm

I går blev jag bjuden på mat

PÅ Annarestaurangen här i stan  .. MYCKET äldre personer går dit ..
JAG blev bjuden av min snälla granne ..
Kudde i foajen där

Efter det gick vi på stan .. Hade sällskap en liten bit .. Så vek vi av åt olika hålla ..
JAG gick till Biblioteket .. OCH se vilka fina alster jag såg där..



Allt i stickat

TALA om att tappa hakan .. att se allt detta .. Detta var bara en del av allt som var där på Biblioteket denna dag .. EN UTSTÄLLNING som varar fram tills i mitten av Januari .. Sticka kan jag men detta ,,
HELT otroligt ..







EFTER detta så gick jag hem .. hade glömt matlistan .. Men tog en avstickare till Karin innan handlat .. hon brukar få ÅRET RUNT efter mig .. så en fikastund .. SÅ hem igen .. för jag fick en julklapp av Karin .. som jag inte ville släpa med mig till butiken .. den var lite stor.. Så nu har jag två saker att öppna till julafton ..
OM JAG KAN HÅLLA MIG

Så handlade jag .. hem och plocka upp allt .. NU VAR JAG TRÖTT ..

DAGENS SN kommer så här ibland  ..

I går kokade jag en soppa ..  SNUVSOPPA kallades den ..

VARför vet jag inte .. men den kanske håller snuvan borta
GOD var den i allafall.. men fuskade lite .. hade i två morötter 

Handlade några korsordstidningar i går.. Så nu är helgen räddad med sysselsättning ..
FÖR .. det kommer att bli en ensam jul i år .. BARNEN är på sina håll ..
VÄNNEN hos sina barn och barnbarn .. i Finspång  ..
MEn inte första julen jag varit själv  .. så det ska nog gå bra i år också ..

HEJ SVEJS .. för i dag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar