torsdag 11 juli 2013

11-7 Flyttbekymmer ?

 Både ja och nej

HEJSAN


Då kom jag in och kan skriva här i dag ..
SOL och MOLN  är det denna torsdag ..

I dag har jag annons i tidningen på denna kikare .. som var min sambos.. 
NU när jag ska flytta så ska jag rensa ut det jag inte vill eller behöver ha kvar ..
7 st har ringt.. men intresset .. ja så där..  
VET inte om det är jag som missat .. inget pris i annonsen .. men ett webbnummer.. JAG har inte kollat det än ..  HAR inte haft tid.. JAG har inte satt in någon annons så där förut ..

4000:- kostar den .. med stativ..

Så denna cross-trainer för 1000:- en som har ringt på den

Så i går kopierade jag en massa papper .. måste söka nytt bostadsbidrag .. det skulle jag göra oavsett flytten .. då en inkomst försvinner ..
I dag var jag och fick mitt nya kort till körkortet .. det kom åter.. jag tittade ner för mycket ..
Då när jag var på stan gick jag in på CLAS OHLSON och köpte en  dokumentförstörare.. så nu har jag förstört en del papper
Bilden blev inte bra .. men jag har fixat till det .. så jag slipper tömma papperskorgen som vad med.. nu direkt ner i sopsäcken .. 
ALLA SÄTT ÄR BAR UTOM DOM DÅLIGA ....

PÅ väg hem från stan .. var det planterat på bron 
Äntligen  SÄGER jag .. för nu hade dom planterat på Stadsbron .. MEN så sena dom varit i år.. en hel månad.. UNDRAR om det blivit nåt fel i planeringen med blommorna .. för dom är inte så stora.. som dom borde vara så här dags normalt.

OJ Oj vad det snurrar i huvudet .. Kontraktet påskrivet .. 
uppsägningen är sänd till min nuvarande fastighetsägare .. 
Så ska det ändras adresser till både höger och vänster .. 

SEDAN ska det rensas .. packas .. 1½ månad har jag på mig .. med lite tur .. så slapp jag  dubbla månadshyror .. ALLT för att det ska bli stambyte i september.. JAG får ändå  slåss med dom en dryg vecka .. JAG måste vara ute då .. istället för 1 november .. 
KALLA DET TUR .. ELLER SKICKLIGHET I MIN FÖRHANDLING ..

JA ha.. så ringer dom om kikaren  ....    min vän ringde också ....
MEN han är i skärgården hos en släkting som har ett pensionat ..  med barnbarnet .. så nu ska det badas i 14 dagar .. hoppas dom får fint väder .. en 7-åring .. som är bad-glad .. att hålla reda på har han nu att se om ..

Så då får jag packa i lugn och ro nu  .. även om jag saknar honom här hemma ...

Slut för i dag .. det kommer en kikarspekulant.




4 kommentarer:

  1. Då antar jag att du fick lägenheten.
    Grattis i så fall.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det fick jag .. skrev kontraktet i går.. onsdag ..JAG har haft strul med min sida några dagar.. så därför missade jag att skriva här.. skrev på ICA.-KURISENS blogg. brukar kopiera över.. men det gick ju inte.. nu funkar det igen .. 1 SEPTEMBER blir flytten .. gjorde en bra deal.. För jag trodde jag skulle bli av med min 1 oktober.. men 10 dagarsent så 1 Nov. så två dubbelhyror.. det var ju inte bra.. men i och med stambytet så skulle vi få en gratishyra.. men flyttade jag ut 1 september skulle jag slippa det.. TAR det istället för en extrahyra.. Så det ska packas.. så allt är klart den helgen den 1 sept, .. då flyttas allt på två dagar .. Det ska nog gå.. det blir lite jobbigt.. men med lite hjälp så fixas det nog bra ändå ..GOD ANTT NU.. kl, är 23,11

      Radera
  2. Lycka till med flytten :)

    SvaraRadera