lördag 6 juli 2013

6 JULI


EN bild

FYRA fåglar

Tre arter

I går var jag en kort sväng på stan .. SKULLE ta en bild till nya körkortet .. som är dags att förlänga .. Tog bara en kvart .. drygt .. så hemma igen ..

På hemvägen därifrån .. stannar jag till vid STADSBRON .. brukar göra det ibland .. Ser kanadagässen som är där .. lite längre bort är det några andra gäss med sina ungar.. men dom är i vattnet .. nedanför denna slänt .. "dom får jag inte med på bild"  ..som är utanför SPARBANKENS HUS som ligger fint vid ån ..

Gässen är där.. den ena slöar.. ligger och äter ..
Ser en annan fågel där vid kanten .. undrar vad det är ..
KAN vara en måsunge .. NÄSTAN säker på det ..

Går hem ..

KOLLAR bilderna  .. men där är ju en lite sädesärla också .. den hade jag inte sett förut ..

Kommer hem ..

Känner mig lite sur  för kortet .. fick inte ha mina glasögon på mig .. ..
JO men hon tycket att dom satt snett .. så därför fick jag ta av dom ..
JAG känner  knappt igen mig själv..

DET andra som min namne tagit på mig är bättre .. Men det kanske är så .. att jag själv inte tycker om att se mig själv på kort ..
Men men .. tjejen sa att det var bra .. så jag får väl lita på det ..
Strunt samma .. körkortet.. visar jag inte så ofta .. men jag måste ju ha det ..
om jag ska hyra bil flera gånger .. 
KOLLADE  DET FÖRRA .. där ser jag ännu hemskare ut..
det är svartvitt .. kanske det blir så när kortet kommer .. då är detta bättre ..


Blommorna utanför Sparbanken .. dom växer och frodas ..
lister på båda sidorna om ingången ..-

TV-en är på i bakgrunden .. i andra rummet .. HÖR .. trissskrapet på gång .. går in ..
EN ung kille skrapade fram 30-tusen i 10 år.. Vad glad han blev.. jag hade inte hört .. nåt om honom.. såg bara det sista skrapet .. en del av det ..TYCKER det var en bra summa .. om man är ung .. då kan man spara en del för framtida behov .. HOPPAS nu att han inte slarvar bort detta ..


VAKNADE ganska så tidigt i dag .. klockan åtta .. Går ut på balkongen ..

Brukar ta den runda på mornarna .. först drar jag upp pesiennen i sovrummet ..
kollar vädret .. GÅR till köket .. kollar graderna ute .. så ut en sväng på balkongen ..
om vädret är bra .. i dag var det så ..
17.5 grader .. sol och moln .. men lite blåsigt ....


En ny färg hade kommit på KRASSEN .. en gul .. nu finns det tre olika färger på blommor där .. röd och orange ..
Vad ska ske i dag .. egentligen ingeting .. men vad då .. klockan är bara 10 nu .. så det hinner hända en del innan dagen är slut ..


DAGENS CITAT: När inga andra läten stör är det tystnaden man inte hör

HEJ SVEJS FÖR NU ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar