söndag 28 juli 2013

28 juli .. en månad kvar

TILLS flytten ..

 

SVETTIGT är det   ...  Av två anledningar

 

DELS är det kanonvarmt ute ..  och kvavt .. 22 grader sol och soldis ..
DELS så håller jag på att plocka och packa inför flytten .. jag blir varm bara jag rör mig ..

I går var min dotter och jag till BJÖRSHULTS-TIPPEN .. hennes lilla bil var full med skräp .. Gamla blomkrukor ..  brännbart som en del böcker och allt annat som skulle brännas .. gamla kläder .. osv .. 3 påsar med blomjord blandat med blommor som inte var någon ide att ta med mig .. för det var balkongblommor.. som ändå snart skulle kastas .. om nån månad eller så  .. metall av olika slag .. fy attan vad det samlas under alla år man bott här..
Men inga bilder därifrån .. men fy attan vad folk det var där som skulle kasta skräp på tippen  .. kö hela tiden .. lördag .. många var väl lediga ..


Gosedjur som vi vick från butiken ...  lammet var när en foderfirma startade med ett  nytt hundfoder med lamm i .. då fick dom kunderna ett lamm  ..
dom andra kommer jag inte igåg var det var för.. men söta är dom ..


SÅ kom denna flagga fram ur ett skåp .. dom hade delat detta skåp med gosedjuren och en trollpackas hatt .. JAg visste att dom låg där.. men gosedjuren trodde jag inte var kvar ..
men dom var där..
FLAGGAN fick min sambo för väldigt många år sedan .. bomull är den i .. 5,5 x 3,5 meter i storlek .. alltså en ganska stor flagga vad jag förstår..


Hatten hade min dotter på en karneval här i stan för några år sedan ..
rätt många år sedan föresten ..

I dag har jag plockat ner alla gardinerna utom i vardagsrummet ..

NU SKA DET BARA BLI SMÅPLOCK I DAG ..
jag måste ju stoppa ända tills flytten och ett tag där i det nya .. då allt ska upp ..

Om 20 dagar ska BADRUMMET vara tömt .. DÅ BÖRJAR DOM MED STAMBYTET ..
Då ska också hallen vara tömd .. för där ska disk- och tvättmaskinen stå tills flytten .  även badrumsskåpet ska med .. flytten blir troligen den .. 30- och den 31 augusti ..
men skulle vilja in en vecka innan .. men det återstår att se om det blir så ..

HEJ SVEJS ALLA VÄNNER

2 kommentarer:

  1. Du borde ju kunna få flytta in lite innan om det är tomt.
    Det har jag alltid gjort. Men det beror ju på vem man pratar med också.

    Ger du inte gosedjuren till förskolor för småbarn? Eller kanske spar du dom. De skulle jag gjort. Hade flera stora kassar med sådana men nu har de åkt ut. De tar plats och jag leker ju inte med dem precis. Har ett par jättestora kvar.

    Hoppas allt flyter på fint för dig

    Kram

    SvaraRadera
  2. NU fick min grannes barn två gosedjur.. Lammet fick mitt barnbarn.. det är det som jag har i den vägen .. ska prata med dom om jag kan komma in lite innan.. men tjejen är bortrest nu .. det får hon och jag gör upp..

    SvaraRadera