fredag 5 juli 2013

5 JULI

 Mulet


Denna fredag ..


I dag när jag drog upp persiennerna var det några gul-klädda personer utanför .. 
Så ser jag vad dom ska göra .. ASFALTERA det som några andra gubbar lagade i veckan .
det där hålet som blev.. SÅ nu är det nytt brunnslock .. och ny asfalt där ..

DET var snabbt fixat.. en kvart ungefär tog det .. JAG hade kollen ..
från FÖRSTA PARKETT så att säga .. från sovrumsfönstret ..

Så frukosten fick vänta en stund .. tyckte det var kul att se hur dom jobbade .. för när  dom fixade trottoaren förut i veckan .. då såg jag inte hur dom gjorde.. det var ju lite längre avstånd då ..
HÄR såg man bra hur dom fixade till allt ..  Duktiga grabbar ..

NU är håret tvättat .. tänkte klippa mig i dag .. så kom jag på att.. det är semestertider .. stängt måndag o fredag .. så det är bara att vänta .. tills på tisdag ..

Ska inte göra så mycket i dag .. tar en sväng till sopstationen .. har en hel påse med batterier som ska kastas.. finns en batteriholk där..
 i går var det inget fotande .. bara detta asfalterande än så länge i dag ..

MOLNEN är trista i dag .. så dom får vara där dom är..

DAGEN CITAT: Uträtta det möjliga istället för att prata om det omöjliga

I dag är en liten sorgedag .. TVÅ år sedan jag tog bort mina älskade vänner ..

DETTA är mitt favoritkort på dom ..

SKOTTIS blev 13 år .. KURRE blev 16 år ..
DETTA är vid HUSVAGNEN en sommar ..

NU vilar dom vid min gamla sommarstuga .. i skogen där..
DEN finns kvar i min Ex-mans ägo .. så jag har varit där då och då ..
när  barnen firat  något.. då har dom varit där ibalnd ..

JA vad tiden går fort ibland ..
HA en bra helg .. jag återkommer när jag har nåt att skriva om

HEJ SVEJS..

UNDRAR om solen ska komma eller inte ..
nu är det lite mera sol än förut på himlen  klockan är snart 11 denna fredag ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar