söndag 14 juli 2013

Vilken dag 14 juli


 SVÄRDSKLOVA restaurang.. har jag varit vid .. med mina två barn .. vuxna sedan länge sedan  ..
LENA fyller 50 nätsa år.. oj vad tiden går ...... SAMMA struliga fel i dag  ...
MEN DET KAN INTE VARA MUSFEL  ....     FÖR DEN fungera överallt  på andra ställen och sidor på datorn .. JAG FATTAR NOLL    ..............     VI var 7 personer .. som åt mat .. men vi betalade var för sig .. MIN ena dotter och hennes man .. min andra dotter och hennes dotter .. men tvårt om kanske .. för hon är äldst ..  SÅ jag då .. OCH min ex-man och hans sambo .. TVÅ bilar .. blev det .. 
 Så vi började med att gå runt lite .. så fick vi varit bord .. beställde maten .. det var så gott .. inte den billigaste restaurangen .. men en av dom trevligaste jag varit på ...

DETTA är maten som vi beställde .. 2 tog en sort .. 3 tog en annan sort .. men samma .. så två  som tog olika ..   därför är det bara fyra tallrikar med mat .. den var toppengod.. tyckte vi alla-


Eftersom det STRULAR i dag med  ..  SÅ blir det inte flera bilder .... KATAMARANEN var en tysk som hade .. vad vi tror.. för det är en tysk flagga.. och Lena hörde att det var några som pratade tyska ...
 Efter maten .. gick bi runt lite till .. sedan åkte vi iväg till e tt ställe där det fanns viller.. både nya och gamla .. ett ganska stort område .. LAPPETORP heter det .. så bar det iväg hemmåt
 VI skulle stanna vid en loppis .. så då åkte vi mot HORNS BÅTVARV och CAMPINGBY .. ett ganska lite område ..  Men loppisen ..   VAD NU DÅ .. LENA åkte förbi .. kan nog förstå det  .. för det var den minsta loppis jag hade sett .. vi kunde nog bara var högst två där ..  SÅ liten stuga var det .. SÅ vi fortsatte mot hemmet .. stannade hos LENA .. där Anita tog med lite stenar .. som hon skulle ha ..  den ena tar bort .. den andra lägger till .. MEN vad bra .. att man kan ta vara på saker .. SYSKONEN hjälper varandra ..
 BAGAGET fullt med stenar .. NU åkte vi hem till mig .. bar ner alal mina soppåsar .. till bilen .. så åkte vi till återvinningsstationen som ligger i nästa kvarter .. en vända blev det.. skulle jag gå .. så hade det blitvi minst FEM .. . fick hjälp med att tömma allt.. papper  ..  plast  ..  kartong .. SÅ nu kan jag fortsätta att rensa hemam .. och fylla på kassar ..  

Så gick jag hem .. så dom behövde inte höra runt kvarteret .. tog ju bara två minuter .. MEn oj så trött jag är nu i kväll  ..  DET är jobbigt att FLYTTA .. och rensa ut saker som jag inte behöver ..

DET är jobbigt att skriva här nu också ..  MEn det blev ju en bild till ..
MEN nu säger jag      GOD NATT

HEJ SVEJS FÖR I DAG        

URSÄKTA ALLA KONSTIGA  FEL .. men att gå upp eller ner med   med piltangenterna och rätta till dom är jobbigt  .. DET går inte att navända den som vanligt här ..
NATT NATT NU ..

4 kommentarer:

  1. Vilken mat,,,förmodar att du hade en bra söndag.

    Hoppas din måndag också blir bra.

    SvaraRadera
  2. JA.. söndagen var bra .. trevligt i vänners lag .. i vacker natur.. så fick jag se lite anant än vardagen .. MEn nu är det bara packa och planera för flytten .. JOBBIGT men KUL SAMTIDIGT ..

    SvaraRadera
  3. Vad maten såg god ut. Alla sorterna.Ja flytta är inget roligt, bara jobbigt. Själv har jag bott här på samma plats i 30 år men jag har ju hjälpt syskon,barn och barnbarn att flytta.Jag stannar här (tror jag) tills det blir ålderdomshemmet. Ha det bra.Kram/Anita

    SvaraRadera
  4. JAg har bott där jag bor nu i 32 år .. Så man är ingen hoppjerka precis.. NU ska jag nog inte flytta nåt mer.. hoppas jag .. för fy attan vad jobbigt det är.. men mycket beror ju på FIBROMYALGIN.. MATEN var toppen god.. men med dom priserna så borde den vara det.. min mat sommaranka .. kostade 177:- MEN det var en toppendag .. så det var värt det även om jag tyckte maten var dyr..

    SvaraRadera