torsdag 18 juli 2013

18 JULI ---- Flyttröran



RÖR på sig .. så att säga


Lite annat gör jag .. mågen fyllde år för en vecka sedan ..KALAS då .. så till Svärdklova med vännera och mat i söndags.. så fika hos Karin i går .. och faktiskt i måndags också ..

I GÅR 22-års-KALAS .. mellan barnbarnet fyllde år .. I dag kör mamma LENA henne till Uppsala .. där det blir studier resten av sommaren ..
I dag ska det bli FIKA hos KARIN .. men nu ska det bli med hennes GRANNAR ..och så jag ..

Flytten .. där rullar det på ..
I DAG i denna värme blev det FÖRST en cykeltur genom nästan hela staden .. för att hämta mitt NYA körkort .. Då passade jag på att beställa hyrbilen till flytt-dagen .. så jag inte blir utan ..

HÄR är stora postterminalen .. dit jag cyklade i dag ..

4 tomater på gång..  en är uppäten för två dagar sedan .

I dag PLOCKADE jag upp min potatis ..
Spännade .. först klippte jag av blasten ..

Detta var vad jag fann .. inte dåligt i en hink på balkongen .. första gången

Så lite flyttbilder .. bara så där ..
Kal vägg ..

Loppiskartonger ..  i säcken ... nästan alla mina garner ...

Där är det helt tomt i dag .. så när som på att där står färdigpackade kartonger i dag .. 2 st,
+ en på golvet .. 1 i vardagsrummet ..2 i sovrummet + en liten back ..
så en ½ kartong .. den ska det ner lite tavlor  .. så nog finns det att göra ...

Men fy attan vad varmt det är i dag .. det flyter på ryggen ..  25 grader ..
Nu lite lunch  .. men inte potatisen ....
Sen slöa till fikat hos mina vänner ..


GLÖMDE nästan att visa den goda tårtan vi fick på kalaset i går ..
först tre goda pajer .. och en god sallad..
SEDAN denna goda TÅRTA.. som barnbarnet själv har bakat ..
efter ett recept ur sista Buffé .. 
JAG säger bara det .. HON SKULLE HA BKLIVIT KONDITOR  .......

HEJ SVEJS..

4 kommentarer:

  1. Så det blir flytt till ny lägenhet. Mycket arbete förstår jag, men skönt ändå att du hittat en som passar dig.
    Ha det gott i sommarvärmen, önskar lillasyster Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja.. den 1 september .. adressändringarna kommer senare .. till alla ..
    1400:- drygt billigare i HYRA.. men vilket jobbb .. med min fibro så går det inte så fort som jag vill men en dryg månad kvar .. jag tar lite då och då ..

    MÅ så gott.. pratade med Barbro .. häromdagen.. så jag vet hur det är med mamma nu ..

    SvaraRadera
  3. Så du är också i flyttagen,,,samma här,,,,ganska rörigt hemma men här slängs och skänks.....

    Tårtan såg mumsigt god ut..

    Ha det gott,,,,

    SvaraRadera
  4. JA du samma här.. kastas .. eller till loppis .. MYCKET skräp finns också .. Strimlar papper .. har jag också gjort en hel del ..RÖRIGT .. bara förnamnet ..

    SvaraRadera