tisdag 23 juli 2013

23 juli Fullt upp

 

Vill bara säga .. att  ..  än lever jag ..


Men oj .. varför måste jag rensa så mycket .. JO för jag vill inte ha in allt i den nya lägenheten ..  från 3 till två rum .. så det kommer inte att få rum med alla möblerna ..
så nu äntligen blev det av att rensa ........

NU är det  8 kartonger som ska till loppisen ..

Altså.. tre till är packade ..Här får jag lite betalt för sakerna ..


Dett är en del  loppissaker ..


Men tupperware-sakerna fick jag sålda..

Så har jag nästan en kartong med sysaker och tyger .. loppissaker också .. Jag har ju sytt i hela mitt liv .. barbikläder när barna var små ...
kläder till mig.. mannen .. barnen .. och även andra barn ..
Så i butiken sydde jag HUNDTÄCKEN i många år.. även på beställning.. åt ett par stora sjuka hundar med lite hår..
Så det finns lite kvar .. av detta ..

Så i dag började jag rensa i en garderob .. 8 olika hattar .. mest solhattar .. köpta utomlands .. Så en del virkade mössor.. som jag virkat .. även sjalar ..
DESSA saker och andra kläder ska till en seccond-handbutik .. då får jag lite pengar .. eller så går det som inte blir sålt till MYRORNA..

SEDAN ska jag gå till en antikbutik .. där jag ska sälja lite porslin .. förpratat med henne.. bättre få lite än inga pengar alls..

I DAG har jag haft telefonsamtal till en del som ska addressändras..
Allt går inte med automatik ..

OJ oj säger jag .. flytta .. jo det ska bli trevligt på sitt sätt ..
MEN jag trivs ju så HIMLA BRA här .. men ekonomin klarar inte mer höjning nu .. 
TROR nog det ska bli bra på det nya .. lite längre till allt .. men inte värre än det klarar jag .. jag valde detta ställe för jag kände att det skulle passa .. nästan mitt emellan två ICA-butiker ..


Här ska jag bo .. precis bakom dom nedre grenarna .. där är sovrummet ...

Kortet tog jag i söndags.. då jag var till ICA MAXI .. och en skogspromenad ..
men det var ingen bra cykelväg .. men min väninna Karin.. dom har bott där.. så jag ska gå ut på baksidan .. då kommer jag ner på den vägen som jag kom fram på med cyklen.. bara en liten bit bort.. då kan jag cykla hela vägen till ICA.. tar bara 5-10 minuter .. svårt att mäta då .. för jag gick ju delvis..

HEJ SVEJS ..
NU är gumman trött

4 kommentarer:

  1. Det där kommer bli jättebra. Det är det som är bra när man flyttar att man rensar. För hur mycket behöver man egentligen. Mycket används ju sällan eller aldrig. I alla fall för mig. Jag rensar för fullt nu också men jag ska inte flytta bara få bort det som inte används. Över 30 grader här idag, orkade knappt lyfta fötterna men det gick bra det med.

    Lycka till med rensningen

    Kram

    SvaraRadera
  2. JO så är det.. man samlar på sig.. därför rensar jag nu .. det försvinner ett rum.. så jag får nog inte rum med alla möblerna.. Rensade en del för 7 år sedan då min sambo gick bort.. MEn då orkade jag inte ta allt.. NU ska allt onödigt ut .. och lite till.. saker jag inte använt på länge.. det åker ut nu ..

    I DAG var det FLYTTSTÄDNING i KÖKSDELEN AV KÖKET .. två duktiga tjejer.. två timmar tog det..
    NÄSTA vecka blir det garderoben .. kom på att en del kläder har krymt.. FÖR inte kan det väl vara jag som växt .. dom ska till en butik som man får lite pengar för det.. sedan går resten till MYRORNA.. det är ju bra..
    JO NOG FINNS DET ATT GÖRA.. OCH MAN HAR MERA ÄN MAN TROR ... MÅ SÅ GOTT
    Varm här också.. men inne känns det ganska bra .. slöat lite i dag ..

    SvaraRadera
  3. Nej då. Kläder krymper i garderober. Mina blev för stora i år, så de lever sitt eget liv tror jag när vi inte öppnar dörrarna dit.

    Mycket pappersarbete blir det ju när man flyttar också men det känns skönt när allt är gjort och är på plats ordentligt.

    Var rädd om dig nu så du inte tar i för mycket.

    Förstår inte varför namnet Ullsag inte går bort hos dig, jag provar varje gång. Men du vet ju vem jag är.

    Kram

    SvaraRadera
  4. HEJSAN.. jo jag vet vem du är.. och jag tar det lungt.. det var bara i går det blev mycket spring med loppissakerna.. men det blev så bra att bli va med saker och att få pengar för det också i dag blir en vilodag .. bara till ICA och se om dom har flera kartonger.. HA DET.. lite trött i dag

    SvaraRadera