söndag 7 juli 2013

7 JULI -- om bloggande

BARA ett litet morgonhej


Var ute och tog en hel del foton på kajor i går.. Så jag är trött i dag ..

DAGENS CITAT: Några kloka ord kan vara bättre än en hel predikan ..

VÄDRET: .. Sol och varmt i dag .. på solsidan var det 28 grader för en stund sedan ..

DAGENS NAMN: Klas


TOG dessa bilder i går ..
Satte i hop dom i PhotoScape ..
NU har jag lärt mig att sätta ram runt .. ser trevligare ut då ..
KÖPT ett nytt gott bröd.. Goda  fikamackor i går em ..
Någon i grannhuset hade fått hem pitzza ,
så min fina LYCKLIGA LOTTA i sovrummet

Läst lite i en tidning jag köpt .. Hemmets Journal
DÄR var en artikel om BLOGGNING
MAN skrev förr DAGBOK ..  I DAG BLOGGAR MAN
både för sin egen del och för andras
 MAN skriver av sig mycket av sin oro .. Så är det delvis för mig

FÖR mig är det att skingra ensamheten ..
som blev när jag misste min sambo för 7 år sedan .. VI var ett par i 26 år ..
FÖRLORADE en del vänner.. bara för att jag inte kunde ha husvgnen kvar ..
OCH jag första åren inte orkade åka dit .. 
SEDAN har jag varit där varje år.. ett par gånger ..
"UTOM i år .. ingen bil .. se i slutet.. jag har varit där.."


DET hjälpte mig mycket .. först skrev jag bara dagbok på datorn .. när min dotter sa att

... MAMMA du ska börja blogga .. Tyckte hon var lite larvig .. jag blogga

OCH det har jag inte ångrat .. så många trevliga vänner jag fått ..

Så kontakten via FACEBOOK .. det är värt mycket ..
BOR man långt ifrån varandra.. så har man ändå kontakt ..

 JAG har bytt blogg ett par gånger .. då en lades ner.. då fick jag en annan .. men sedan strulade det lite .. så nu har jag denna .. och jag ser .. att det är många som läser.. eller i varje fall går in och kollar .. det blir många bilder.. på mitt vardagsliv ..
och MINA promenader runt ån 

DET blir liksom en del av mitt liv.. så ser jag att någon kommenterar det jag skriver ..
Då känner man att man är med lite i vardagen ..
Har en blogg via ICA-KURIREN  och KATTSAJTEN..
Kattsajten startade jag när jag hade mina katter .. men dom fick jag ta bort för två år sedan .. MEN kattsajten är jag kvar i .. FICK några trevliga vänner där..


MINA katter


Blåmesen som bodde snett under min balkong för två år sedan ..
BARA DETTA är värt att visa för andra .. vad man kan uppleva ..

En gammal bild från balkongen

EN kärlekskrank sädesärla .. på en av mina å-promenader för nåt år sedan ..

NÅGRA bilder från tiden vid JOGERSÖ CAMPING ..
En plats jag saknar ..
HÄLSAR på ibland.. var nera där för en vecka sedan .. HYRDE en bil då över helgen ..
JAG saknar min bil .. kan inte åka som jag vill .. den blev för dyr att laga då den gick sönder ..
Men hyra nån gång ibland är helt ok..

JA ni goa vänner .. Man kan och vill men ibland säger det stopp ..
NÄR något oförutsett händer .. Men med tiden .. KAn det komma nåt bra ..
Så hände för ett år sedan .. då jag träffade men nya vän .. men ändå en gammal vän ..
VI var vänner i ungdomen .. jag var 16 år då.. JOBBADE hembiträde i en ort en bit utanför staden .. VI var vänner då .. han är 2½ år äldre  ..
SÅ en dag på min promenad .. så träffades vi .. han satt på ett utefik vid Kyrkan ..
VI ses inte varje dag .. men vi har så mycket att ge varandra ..
HAN är mycket hos sina barn och barnbarn. i en annan stad ..

Men han ringer ibland ..SOM i går kväll.
Berättade att dom varit på HAJ CHAPPARAL ..
 glöm denna stavning.. för den vet jag inte om den är rätt
JAG berättade att jag ska kolla en lägenhet .. på måndag.. som är 1400 :- billigare i hyra än den jag har nu .. en två..
JA så är det och så blir det .. DET händer saker
EN del bra andra dåliga .. men dom dåliga kan bli bra till slut ..

SÅ känner jag det NU
VISST jag saknar min sambo ibland .. men på ett helt annat plan nu än förut ..
Jag har min nya vän .. VI promenrar .. jag har någon att laga mat till .. slippa äta ensam
FÖR att äta ensam .. är det tristaste som finns ..

DET blev ett mycket längre inlägg än jag hade tänkt mig ..

Men så kan det bli ..


HA DET NU SÅ BRA ALLA MINA TREVLIGA BLOGGVÄNNER
 ni som bara läser och kollar det jag skriver ..
JAG ser att det är många som är inne på min sida .. DET GILLAR JAG
Ni kan väl skriva ett hej ibalnd.. så jag vet vem ni är..
DET är några ibland.. som gör det.. men vill ha flera ..

KRAMISAR ALLA VÄNNER


6 kommentarer:

  1. Att fota och gå igenom bilderna och lägga ut på bloggen är också ett sätt att dra ut på njutningen av sina upplevelser.
    Ha det gott i sommaren!

    SvaraRadera
  2. HEJSAN ..
    JO SÅ ÄR DET .. KRMISAR på er .. GILLAR alal dina fina bilder..

    SvaraRadera
  3. Vilka bilder ! Så fint du gör,,

    SvaraRadera
  4. TACK Ulla.. Lite av min hobby att fixa tillde.. gillar detta med bilder..
    KRAMISAR

    SvaraRadera
  5. Hälsningar från Finland! Trevligt med alla bilder och gillar din positiva attityd.

    /Anne

    SvaraRadera
  6. TACK ANNE .. trevligt med lite nya besökare .. det gilalr jag..

    SvaraRadera