tisdag 2 juli 2013

KATTFROSSA - och lite annat



Kattfrosseri FICK JAG I GÅR


Nu eller då .. saknade jag mina katter mer än nånsin ..
på fredag är det två år sedan jag fick lov att ta bort dom..
KURRE var 16 år då ..
Skottis var 13 år då ..

Ett kolage jag gjorde förra året till ettårsdagen som minne av mina raringar ..

MIRRE blev tio år.. det är 14 år sedan han fick lämna detta jordelivet ..
Saknar alla lika mycket .. har haft två andra också .. men det var då bara en väldigt kort period ..

Då till gårdagens kattfrossa ..
VAR och hälsade på en väninna som bor ett kvarter från mig ..
hennes granne hade en ungkatt .. den var ju bara så söööööööt .. 
VI satt ute på gräsmattan en stund i solen och pratade
Katten for hit och dit.. fastnade ibland .. så for den runt  stolen .. matte låg i..
Då sa jag .. det känner jag igen .. har haft katt i många år..


LIGGER fint här ..


Ville du nåt .. tycks hon säga .. tror det var en hona ..


Hoppsan .. hur hamnade jag här..

Dom bor i ett loftgångshus .. på markplan .. här sitter kissen i köksfönstret ..
från utsidan .. på fönsterbläcket .. vid uteplatsen deras


Här låg hon och luktade på nåt.. men det fick jag inte med..
men visst är hon söt .. Jag är storförtjust i just katter med denna färg ..


GRÄSMATTAN var skön att ligga på ..  lite spritt i henne också ..

Så till dagens tidiga vaknande .. det gillade jag inte alls .. men man får väl tåla vissa saker..
DET började klockan 07.00 .. på gatan utanför .. ASFALTERING av en trottoar ..

Här var arbetet igång ..


Full fart var det på en del maskiner ..


Efter en stund körde dom igång denna välten .. den lät en hel del ..


Äntligen var dom klara .. 1½ timme tog det ungefär ..

INTE lätt att sova då .. jag som normalt brukar sova till runt 8 -- ½9 på mornarna..
Oj vad trött jag var i morse .. och varit hela dagen ..

INTE nog med detta .. 7,30 började dom på gården ..
DET har varit ett hål där.. nu skulle det fortsättas att grävas där .. dom började i går..


Här håller dom på med maskinen .. nästan utanför sovrummet ..
DÅ kan man inte sova .. ..


Så flyttade den på sig.. så den kom från andra hållet ..
så skulle sanden tillbaks ner i hålet ..


Efter en del om och men .. så var dom klara ..

Då hade jag sovit .. trots allt.. men satt i tv-fåtöljen och sov..
i vardagsrummet .. hallen är emellan där ..  nu var klockan nästan 12 ..
men när dom slutade vet jag inte .. trött har jag varit hela dagen ..

"SVITER" efter helgen och gårdagen kan man tänka sig.. FÖR när jag gör lite för mycket några dagar .. då får min FIBROMYALGI-KROPP  lida .. så tidigt vaknande .. mulet väder nästan hela dagen .. det gillar inte min kropp ..

MEN MEN.. en underbar HELG  har jag haft ,, även gårdagen .. med fika först hos grannen ..
så till KARIN ..sedan träffade jag denna underbart söta rara kissekatten .. Då kan jag inte vara annat än nöjd trotts dagens tidiga uppvaknande med en del liv och rörelser ..

Att hyra bilen.. det var trevligt .. och så fick jag träffa många av mina trevliga campingvänner .. och en fd arbetskamrat .. på hans koloni i söndags .. och vännen som kom hem en kort stund medans sonen var och träffade sina vänner ..
Så jag ska inte klaga .. FÖR man får inte bli sur .. när arbete utförs ..det är ju till för våran trevnad ..
TROTTOARENA är till för att gå på .. då kan det inte vara trasigt efter att det varit uppgräft.. det var nog för BREDBAND .. också  till för allas trevnad .. på sitt sätt ..

HA DET BRA .. nu  ska jag fortsätta slöa .. 18,10 är klockan nu denna Tisdag

HEJ SVEJS .. go vänner

2 kommentarer:

  1. Katter,,,,maskiner det var mycket på en gång.

    Våra fibrokroppar tycker inte om för mycket och man får alltid lida efteråt....så tråkigt.

    Hoppas du fick god slötid och att denna dag onsdag blir bra,,,kram på dig,,

    SvaraRadera
  2. HEJSAN.. DAG onsdag är bra hitinstill. pramenad till hamnen.. enkel luncg vid tovastugan .. så en liten snackstund med dottern på hennes jobb,, gick ju förbi där..

    SvaraRadera