lördag 20 juli 2013

20 juli




Måste bara tala om  

Att det är rörigt här hemma


Flyttpackningen pågår för fullt .. allt tar sin tid..
I dag var en tjej och hämtade  två kassar med tupperware-burkar .. + ett par saker till ...
ALLA glada och nöjda ..
Burkarna på bordet är hämtade .. DET på bänken ska ner i en kartong ..
Mindre kartonger på kontoret ..
så en karong med julsaker som ska gås igenom och plockas ner i en annan kartong ....

I dag har jag delvis slöat .. MÅSTE göra det .. sov länge i dag ...
Så en trevlig stund i grannens koloni .. blev det ..
HEJSAN.. han blev utan fika .. undrar om det var därför som han vände ryggen till..

Efter fikat kollade vi in dom trevliga MYSKÄNDERNA som varit på rymmen och simmat runt i NYKÖPINGSÅN några dagar..
en av dom ...
Dom bråkade med denna .. så han fick en egen hage ..

Hoppas att dom äter av mördarsniglarna.. och tydligen fungerar det ..
för det syntes inga sniglar .. enligt kolonisterna
 
Den ville inte väckla ut sina vingar ..
Fin solros..
En ruggig skata på hemvägen ..
OCH en måsunge på grannens tak
Gårdagens måne vid sen tidpunkt ..
NU får det räcka.. men ni ser att jag överlever allt plockande ..
HEJ SVEJS ...


4 kommentarer:

  1. Ville bara kika in säga grattis på namnsdagen ,,,MARGARETA,,,,

    Var rädd om dig vännen,,,,,

    SvaraRadera
  2. TACK.. men inte lätt att ta det lungt dessa flyttdagar .. men vilat i dag som du ser .... KRAMISAR

    SvaraRadera
  3. Jo jag har sett att du har fullt upp, men varje gång jag ska skriva försvinner alltihop. Gör ett kort försök så du inte tror jag glömt dig.

    Tack för din titt hos mig.

    Kram

    SvaraRadera
  4. TACK.. Ullsag .. vi har väl alla vårt att göra.. men som sagt..
    det är lite mera här..
    MEn jag fattar inte varför det försvinner för dig..
    HA DET SÅ BRA ..

    SvaraRadera