lördag 6 juli 2013

Fåglar i massor



Massor av kajor blev det i dag


OCH jag som bara skulle posta ett brev..   Men det var så skönt när jag äntligen gick ut  ..   Så benen dom bara vandrade iväg med mig..
KAN jag nog lungt påstå ..  
Började med att gå mot torget .. klockan var då  13,10 .. Svängde upp  mot Culturum .. biblioteket .. INGA nya utställningar i dag .. alldeles tomt på väggen där ..
Så jag fårtsätter ner mot ån ..
Sparbankshuset .. och olika blomgrupper som blev på min promenad i dag ..
1 utanför Culturum .. Dom andra på Östra delen av stan ..
Vid Gripsholmsparken .. där jag avslutade dagen ..

NERE vid ån .. är det en lite rosenrabatt .. där är denna fina ros..
OCH molnen är härliga ..  Så går jag ut till Repslagaregatan .. den som går genom hela stan .. stannar vid bron .. Zoomar in Sparbankshuset från detta hållet .. UTAN Zoomen ser man inte mycket av sparbankshuset från detta hållet ..

Så går jag vidare till GAMLA fägelset ..   där det i dag är många lägenheter .. mina vänner bor där.. INGEN HEMMA ..

Går över Järnvägen .. och tar villagatan som är där.. nedanför KRÅKBERGET .. 
 Många fina villor där.. en kille .. håller på att bygga en väldigt stor och fin altan ..
TROR det är nya  människor som bor där.. för jag hör barn som tjoar .. och ett fint staket finns utmed denna ganska stora tomt .. .. det har inte varit där förut ..

Kommer ut på STENBROVÄGEN .. går ner mot stan .. under järnvägen .. FÖRBI ett skomakeri som finns där i korsningen .. en bekant som jag har ..  HAN miste sin fru för snart 10 år sedan .. En stor förlust i min vänskapskrets ..  .. ska svänga av på Tullportsgatan och gå hem .. ett kvarter ..
 Men jag fortsätter .. KOMMER fram till en liten park ..
GRIPSHOLMSPARKEN heter den .. många fina växter finns där..
mycket rosor ..

Lite bilder från denna park .. någon har plockat en massa rosenblad och lagt i en hög på en bänk där.. en pergola finns där.. och en scen .. brukar var uppträdanden där ibland .. 

OCH några av alla rosorna .. 

så ska jag nu gå hem .. får se en massa kajor vid den lilla dammen .. så jag går dit .. och sätter mig på en bänk där.. OJ.. är man fågeltokig så är man .. satte kameran på intervallfotografering ..
VILKA UNDERBARA bilder jag fick ..
Kajor i mängd var det där i dag .. dom badade .. bråkade .. lekte ..
jag vet inte allt vad dom pusslade med.. MEN jag njöt..
HADE jag inte varit kissnödig hade jag suttit kvar längre .. 1½ timme hade jag varit ute ..

Till sist kom hon ner i vattnet och fick dricka ..

JA nu får det räcka med fåglar för i dag ..

HEJ SVEJS ..

2 kommentarer:

  1. Går inte skriva här idag, åker bara ut. Återkommer

    Kram

    SvaraRadera
  2. TRIST att det är så .. undrar varför..

    SvaraRadera